Senaste nytt

Curve betalkort

Maja

Medlem
Gah, trodde jag hade gjort allting rätt. Såg till att servicen på bilen delades upp så att det blev 5000 SEK som högst i en debitering, men nu går det ändå inte att genomföra en GBIT! :mad: Den på 4900 SEK fungerade finfint från samma ställe, så det är just att den är på exakt 5000 SEK som satte stopp för det hela.

Vad kan jag göra?
 

ekf

Medlem
Vad kan jag göra?
Svära en valfri ramsa över Curves inkompetens, knyta näven i fickan, hoppas på att du kommer ihåg det till nästa gång?

Skummade lite på Curves forum imorse, tyvärr är felet med de "valutaberoende begränsningarna" långt ifrån högst prioriterat hos deras utvecklare eftersom andelen kunder som är påverkade är liten i förhållande till totala antalet. Kort sagt så skiter de i alla som inte bor i någon av $/£/€-zonerna...
 

Maja

Medlem
Svära en valfri ramsa över Curves inkompetens, knyta näven i fickan, hoppas på att du kommer ihåg det till nästa gång?


Ett tips till alla andra är att det då är 4999kr som är den magiska gränsen och ej 5000kr som har nämnts ett antal gånger här.

Jag hade kolla, men gjorde misstaget att lita på er mer erfarna Curve-användare. Det visade sig vara väldigt dumt. Lesson learned!
 
Gah, trodde jag hade gjort allting rätt. Såg till att servicen på bilen delades upp så att det blev 5000 SEK som högst i en debitering, men nu går det ändå inte att genomföra en GBIT! :mad: Den på 4900 SEK fungerade finfint från samma ställe, så det är just att den är på exakt 5000 SEK som satte stopp för det hela.

Vad kan jag göra?
I know the feeling och lider med dig. :oops:
Men denna omgång har jag iaf lyckats göra allt rätt.
 

Jonas F

Medlem
Ett tips till alla andra är att det då är 4999kr som är den magiska gränsen och ej 5000kr som har nämnts ett antal gånger här.

Jag hade kolla, men gjorde misstaget att lita på er mer erfarna Curve-användare. Det visade sig vara väldigt dumt. Lesson learned!

Jag gjorde ju en liknande miss vid förra extrapoängstillfället även om jag var betydligt mycket mer klart över 5000-kronors gränsen. Det jobbiga för mig var väl att min debitering var gjord i Euro och klart under 5000 Pund men över 5000 SEK. Men det gick åt pipan ändå. Så jag är osäker på om översättningen till Euro fungerar ens? Eller är det bara för jag har ett svenskt konto så den räknar om till SEK ändå och passar på att begränsa.

Men bra upplysning om att det är på pricken 5000 SEK som är för mycket. Det går ju, som du säkert redan vet, att kontakta kundservice och be dem göra GBIT-transaktionen. Det gjorde jag men då hann de ju så klart inte pricka in den på extrapoängshelgen...

Extra surt när du gjort läxan så bra och allt!
 
Last edited:
Toppen