Senaste nytt

Curve betalkort

mha321

Medlem
Inte för att det hjälper för just den här kampanjen, men det kan ju vara bra att veta för framtiden:
Jag fick 10 pund insatt den 15/12 efter ett köp på Amazon.de, så det gällde "alla" amazon och oavsett om man fått mailet om erbjudande eller ej.
Samma här, jag hade en blandning av amazon.com, amazon.se och amazon.co.uk som tillsammans nådde upp över £100 och det funkade.
 
Hej alla,

Är helt ny i detta forumet men har läst igenom hela tråden för Curve, Revolut, (och även Coop för skojs skull), samt försökt använda sökfunktionen, men jag har inte lyckats hitta svar på följande (ber om ursäkt om jag har missat det - då får ni gärna hänvisa mig rätt istället.):

Fråga A:
Steg 1: Toppa upp mitt Revolut direkt med mitt SAS MC;
Steg 2: Betala med mitt Curve-kort (med Revolut som underliggande); och
Steg 3: enbart när det väl är dubbla poängkampanjer, Gebita till SAS MC genom Curve (från mitt Revolut)?

Eftersom, så som jag förstår det, alla köp med curve ut som att det är onlineköp gjorda i London, och påfyllningen till Revolut (som skett direkt via SAS MC och inte via Curve) ser ut som en transaktion från revolut så borde detta bli korrekt?

Fråga B:
Är detta att se som cash circulation eller en stor risk att man får sitt konto avstängt? Tanken är ju generellt att jag ska nyttja Revolut-kortet - men jag tänker att det blir fördelaktigt vid dubbla poängkampanjer samt att jag minskar risken från SAS MC med färre transaktioner från Curve.

Fråga C: Eller är det bara ett dubbelarbete (Dvs. jag vinner ingenting på detta, utan det hade istället varit bättre att bara toppa upp Revolut vid dubbla poängkampanjer och/eller använda ett vanligt debit eller annat kreditkort inför dubbla poängkampanjer och därefter GEBITA?) Finns ju ofta en anledning till att vissa saker aldrig nämns...

Svarar mig själv på fråga A (om någon annan är intresserad) - funkade finfint (testade med småbelopp). Jag har full förståelse att det inte är något som bör sättas i system, och att man även bör använda sitt SAS MC vid andra köp utöver enbart att toppa upp till Revolut, men känns som en bra lösning för att inte förlora SAS-poängen på mitt MC iom Gebit om 90-dagar (kan ju vara svårt att tajma vissa "större" inköp inom en 90-dagars period beroende på när man får info om dubbel poängkampanj).
 
Första köpet efter nyår, något måste ha blivit fel i deras algoritmer.

590b6e40bf1cc9c0d29238dd84d4414a.jpg

2508b4c19b51a0204f98a6960eab04ac.jpg
 
Toppen