Senaste nytt

Curve betalkort

JAONHA

Medlem
Samma här, jag hade en blandning av amazon.com, amazon.se och amazon.co.uk som tillsammans nådde upp över £100 och det funkade.
Handlade för 1000+ på amazon.se men fick inte några 10£ insatta den 15/12.

Ställde en fråga till supporten via appen och efter några timmar så hade jag 10£ insatta på mitt Curve Cash.

Så har ni inte fått men borde fått kan det vara värt att skicka en fråga.
 
Undrar om MC betraktar skattemyndigheten som ett kreditinstitut ;) om inte så är det ju lite intressant, speciellt för dem med Metal.

Screenshot 2021-01-15 at 14.52.35.png
 

Jim_

Medlem
Ni som använt Curve under en längre tid.
Om man boka en resa med ett underliggande kreditkort och senare gör en GBIT till exempelvis SAS MC, vilket kortförsäkring gäller då? om man råkar ut för obekvämligheter under resan som bagageförsening och dylikt...
 
Om man boka en resa med ett underliggande kreditkort och senare gör en GBIT till exempelvis SAS MC, vilket kortförsäkring gäller då?

Först och främst, jag skulle rekommendera att man undviker Curve för reseinköp där man kanske kommer behöva använda kortförsäkringar. Det är inte alls säkert att försäkringsbolaget tycker att man uppfyller kriteriet att köpet ska vara gjort med det relevanta kortet. Ett SAS MC t.ex. ser ju inte ett köp hos flygbolaget direkt, utan de ser ett köp hos Curve i Vilnius.

Detta sagt, om man ska försöka, så är väl det rimligaste att det kort man GBITat till är den försäkring man försöker nyttja. På det andra kortet har ju köpet återbetalats.

Edit: Det är inte säkert att det INTE fungerar heller, jag har för mig att det finns de som lyckats nyttja kortförsäkringen när man betalat via Billhop/Betalo och det är väl relativt snarlikt i det här perspektivet. Mycket här i livet handlar om tur, samt hur bra man argumenterar för sin egen tolkning...
 

Jim_

Medlem
Först och främst, jag skulle rekommendera att man undviker Curve för reseinköp där man kanske kommer behöva använda kortförsäkringar. Det är inte alls säkert att försäkringsbolaget tycker att man uppfyller kriteriet att köpet ska vara gjort med det relevanta kortet. Ett SAS MC t.ex. ser ju inte ett köp hos flygbolaget direkt, utan de ser ett köp hos Curve i Vilnius.
Hmm... Kanske inte nåt man ska chansa

Edit: Det är inte säkert att det INTE fungerar heller, jag har för mig att det finns de som lyckats nyttja kortförsäkringen när man betalat via Billhop/Betalo och det är väl relativt snarlikt i det här perspektivet. Mycket här i livet handlar om tur, samt hur bra man argumenterar för sin egen tolkning...
Intressant med att lyckats använda kortförsäkring för resan betalt via Billhop/Betalo men när du säger att argumentera för sin tolkning, det kan väl knappast funka i en sammanhang som reseförsäkring? eller har jag missuppfattat dig?
 
Toppen