Senaste nytt

Curve betalkort

Har nu använt mitt curve i två dagar och gjorde fel på första köpet hos ICA då curve var inställt på GBP
Nu har jag ändrat till SEK
Dock har jag stött på problem två gånger idag. Första gången var när jag handlade i butik på OKQ8 och
skulle köpa mig en smörgås. Köpet medges ej?
Andra gången tänkte jag tanka på en preem obemannad station. Medges ej?
Jag har ca 3000 på revolut som underliggande kort och båda korten är öppna för köp.
Brukar ni andra ha problem med köp genom curve? Eller är det nåt annat jag bör göra?

Har nu använt mitt curve i två dagar och gjorde fel på första köpet hos ICA då curve var inställt på GBP
Dock har jag stött på problem två gånger idag. Första gången var när jag handlade i butik på OKQ8 och
Jag har ca 3000 på revolut som underliggande kort och båda korten är öppna för köp.
Brukar ni andra ha problem med köp genom curve? Eller är det nåt annat jag bör göra?

Curve tillåter inte köp på obemannade stationer. Ev. trodde de att OKQ8 också var obemannad.

Jag har inga liknande problem. Om bara vissa köp inte går igenom vet jag inte vad det är. Om alla nekas så kan det vara så att du behöver ställa in revolut för onlineköp. Curve räknar nämligen som onlineköp.

f148d9ad4e1fd0153a531baa1c259c8c.jpg

Jag har inga liknande problem. Om bara vissa köp inte går igenom vet jag inte vad det är. Om alla nekas så kan det vara så att du behöver ställa in revolut för onlineköp. Curve räknar nämligen som onlineköp.

f148d9ad4e1fd0153a531baa1c259c8c.jpg
Har den i bockad
Ser nu att de har reserverat 1500 spänn x 2
då jag provade 2 gånger.
Dock har jag över 3000 kr så det borde inte vara nåt problem med pengar.
Men stämmer det som Adam skriver att obemannade stationer inte tar curve. Finns det fler som inte tar detta kort?
Vet att vissa butiker online inte funkar.

Men stämmer det som Adam skriver att obemannade stationer inte tar curve. Finns det fler som inte tar detta kort?
Ta en kik i Curves forum. Det har något att göra med hur bensinmackar i storbritannien fungerar, och då måste ju hela världen bete sig på samma sätt, eller hur? o_O
Men generellt undviker jag Curve om jag vet om att det ska reserveras ett belopp före det aktuella köpet, som t.ex. min lokala automattvätt som reserverar 1500kr när tvätten kostar 250kr... :mad:

Ta en kik i Curves forum. Det har något att göra med hur bensinmackar i storbritannien fungerar, och då måste ju hela världen bete sig på samma sätt, eller hur? o_O
Men generellt undviker jag Curve om jag vet om att det ska reserveras ett belopp före det aktuella köpet, som t.ex. min lokala automattvätt som reserverar 1500kr när tvätten kostar 250kr... :mad:
Curve på Preem automatstation fungerade utmärkt idag med underliggande Eurocard.

Curve tillåter inte köp på obemannade stationer. Ev. trodde de att OKQ8 också var obemannad.

Jag har gjort ett antal köp på Preem automatstationer de senaste veckorna (med underliggande TravelWallet). Det har inte varit några problem alls. Kanske skillnad på obemannad och obemannad...

Generellt sett håller jag med, undviker Curve i dessa lägen då det tar lite väl lång tid innan reservationen släpper (och det alltid känns lite extra nervöst eftersom det är en extra part som kan strula, även om det hittills aldrig gjort det för mig). Men dubbel-poängs-helger kan ändra på prioriteringarna ;-)

sent förra veckan kom äntligen kortet, tog bara ett par månader, beställdes före jul. Gick utmärkt att koppla kort och första betalningen online fungerade fint (utan krav på SCA eller annat, konstigt)

Jag har inte verifierat mig, hävdar dom, så de kan nog inte riktigt hävda dom följer AMLD4.

Toppen