Adam Gustafsson
Medlem
När jag var i Japan i somras så kunde jag göra ett uttag med Curve mot mitt SAS M utan någon avgift, poäng fick jag också.
Topp, tack!
När jag var i Japan i somras så kunde jag göra ett uttag med Curve mot mitt SAS M utan någon avgift, poäng fick jag också.
Har nu använt mitt curve i två dagar och gjorde fel på första köpet hos ICA då curve var inställt på GBP
Nu har jag ändrat till SEK
Dock har jag stött på problem två gånger idag. Första gången var när jag handlade i butik på OKQ8 och
skulle köpa mig en smörgås. Köpet medges ej?
Andra gången tänkte jag tanka på en preem obemannad station. Medges ej?
Jag har ca 3000 på revolut som underliggande kort och båda korten är öppna för köp.
Brukar ni andra ha problem med köp genom curve? Eller är det nåt annat jag bör göra?
Köp på bensinmackar kan reservera större belopp, upp till flera tusenlappar per köp. Troligen hade du för lite pengar tillgängliga på Revolut.Eller är det nåt annat jag bör göra?
Har nu använt mitt curve i två dagar och gjorde fel på första köpet hos ICA då curve var inställt på GBP
Nu har jag ändrat till SEK
Dock har jag stött på problem två gånger idag. Första gången var när jag handlade i butik på OKQ8 och
skulle köpa mig en smörgås. Köpet medges ej?
Andra gången tänkte jag tanka på en preem obemannad station. Medges ej?
Jag har ca 3000 på revolut som underliggande kort och båda korten är öppna för köp.
Brukar ni andra ha problem med köp genom curve? Eller är det nåt annat jag bör göra?
Har den i bockadJag har inga liknande problem. Om bara vissa köp inte går igenom vet jag inte vad det är. Om alla nekas så kan det vara så att du behöver ställa in revolut för onlineköp. Curve räknar nämligen som onlineköp.
![]()
Ta en kik i Curves forum. Det har något att göra med hur bensinmackar i storbritannien fungerar, och då måste ju hela världen bete sig på samma sätt, eller hur?Men stämmer det som Adam skriver att obemannade stationer inte tar curve. Finns det fler som inte tar detta kort?
Curve på Preem automatstation fungerade utmärkt idag med underliggande Eurocard.Ta en kik i Curves forum. Det har något att göra med hur bensinmackar i storbritannien fungerar, och då måste ju hela världen bete sig på samma sätt, eller hur?
Men generellt undviker jag Curve om jag vet om att det ska reserveras ett belopp före det aktuella köpet, som t.ex. min lokala automattvätt som reserverar 1500kr när tvätten kostar 250kr...![]()
Curve tillåter inte köp på obemannade stationer. Ev. trodde de att OKQ8 också var obemannad.
Men generellt undviker jag Curve om jag vet om att det ska reserveras ett belopp före det aktuella köpet, som t.ex. min lokala automattvätt som reserverar 1500kr när tvätten kostar 250kr...![]()