Senaste nytt

Curve betalkort

Hur är det nu, om jag tar ut pengar i bankomat i Europa och har sas mastercard valt så får jag poäng på uttaget? Och jag drabbas inte av de avgifter man normalt åker på med kontantuttag på det kortet?

Nu blev jag lite osäker efter att några SAS MC-köp blivit nekade p.g.a att jag fyllt kontantuttagsgränserna – räknas samtliga curve-transaktioner som kontantuttag eller är de bara de som går till t.ex. Revolut?

SEB kundtjänst nämnde något om att några Curve transaktioner blivit nekade så känner mig inte helt säker på att det blir poäng på alla GBIT-transaktioner idag. :oops:

Någon annan med insikt här?

Hur är det nu, om jag tar ut pengar i bankomat i Europa och har sas mastercard valt så får jag poäng på uttaget? Och jag drabbas inte av de avgifter man normalt åker på med kontantuttag på det kortet?

@palmen Stämmer! Tas dock från 10k/24h utrymmet på MC tror jag.
Bra info! Samma i USA och resten av världen? Förstår att om bankomatägaren lägger till t ex $3 läggs det på mitt uttag men annars lika?

@Nikje kört några uttag utomlands och en gång i Sverige och det har högst troligt varit det som minskat möjligheten till andra ”cash” relaterade aktiviteter samma dygn. När du tar ut ur en ATM med avgift läggs denna summa på uttagsbeloppet så det måste räknas in i summan.

Toppen