Senaste nytt

Curve betalkort

Låter inte bra, själv är jag lite skeptisk till Curve. Bara det att de inte lyckats få igång sin kundservice ordentligt, eller att ens visa korrekt kort i min app får mig att tänka en extra gång innan jag använder kortet. Får se hur GBIT funkar imorgon..
Ja, GBIT känns ju som det vore väldigt trevligt :) Men för det där med möjligheten till transaktioner i utländsk valuta osv känns Revolut som ett betydligt stabilare alternativ rent tekniskt. Sedan har jag ingen aning om hur deras kundtjänst fungerar -- jag har aldrig behövt använda den (men det ska ju mycket till om den ska vara sämre än Curve på den saken just nu)

Har lyckats handla en del på Ikea och dra in Curve rewards... Funderar på hur mycket de är värda.
Är det 100 Curve Rewards = 1 GBP? Dvs det följer växlingskursen mellan GBP och vilken valuta man nu råkar handla i, t.ex. SEK?

Har lyckats handla en del på Ikea och dra in Curve rewards... Funderar på hur mycket de är värda.
Är det 100 Curve Rewards = 1 GBP? Dvs det följer växlingskursen mellan GBP och vilken valuta man nu råkar handla i, t.ex. SEK?

Curve reward är so jag förstått det alltid i gbp ja. Du tjänar in dem utifrån den kurs som gäller då (eller 1=1 om du spenderar I gbp) och spenderar utifrån den kurs som gäller vid spending tillfället.

Någon som fått poäng från TW senaste tiden? Idag kom äntligen MC poängen men TW låter vänta på sig sedan 26:e februari trots utlovad veckovis utbetalning. Bra intjäning när de nu kommer, med triple-dip på 20k från mitten av februari då jag drog igång. Förutom poäng från några köp återstår det 2k i laddningsbonus samt 4k i växlingsbonus från februari.

Med Curve kan jag ju alltid köra GBIT nästa helg från köpen nu, särskilt aktuellt om inte TW kommer med utbetalning. Hoppas på dem dock så jag orkar ladda på mer, vinner nämligen gärna månadens CL lotteri också tack. :cool:

Visa bifogad bild 87458
Idag kan jag se nya poäng från TW daterade den 12/3.

• Gilla
Reactions: M.K
Också fått nya nu från TW :) Synd bara man inte kan se det specificerat men verkar stämma.

@mha321 beloppet kommer men de är som sagt sega i kundtjänst tyvärr. Krångla inte till detta och kör GBIT på denna transaktion dock. Det fungerar heller inte med med ”pending” transaktioner har jag läst mig till. Ta screenshots på de dragna transaktionerna med infon på underliggande kort och sänd in till Curve om du vill snabba på processen en aning.

Last edited:
Hmm hur gjorde folk här för att få köra "gamla" dealen på sitt curve?
Skulle man maila någonstans och fick ni igenom det?

Jag frågade kundtjänst i samband med mina frågor om ICA-Banken om de redan nu kunde lägga in "free black" och de svarade att man ska få ett mail om vilken tjänst man vill använda efter 3 månaders gratisperioden är över.

Också fått nya nu från TW :) Synd bara man inte kan se det specificerat men verkar stämma.

@mha321 beloppet kommer men de är som sagt sega i kundtjänst tyvärr. Krångla inte till detta och kör GBIT på denna transaktion dock. Det fungerar heller inte med med ”pending” transaktioner har jag läst mig till. Ta screenshots på de dragna transaktionerna med infon på underliggande kort och sänd in till Curve om du vill snabba på processen en aning.
Screenshot så klart inskickade men ja det lär ju ta en stund.

Tror nog fortsatt på att något är fel. Alla andra transaktioner på samma dag har ju blivit rätt... Även andra från Uber.

Edit: jag tar tillbaks. Nu har den transaktion från Uber som var rätt blivit 0 I curve och försvunnit från underliggande kort. Men den som är fel är fortsatt debiterad.... Det här är ju nästan lite löjligt...

Last edited:
Testade att kontakta kundtjänsten idag.
Tog ungefär 2-3 timmar att få svar. De löste mitt problem med att appen visade Curve Blue, Nu visar appen Curve Black :)

Idag när det är dubbla poäng på SAS MC började jag köra igång med Back in time på alla transaktioner from 2 mars jag gjort på mitt LF VISA. Det gick bra att göra sex gånger ( summan för dessa ca 6000kr). Sjunde transaktionen på ca 300 kr gick inte. Går inte heller med någon annan transaktion, alla ger samma felmeddelande. Någon mer med samma problem?
a0e060a2b898ae7e3d008159a9acc3ea.jpg

Toppen