Senaste nytt

Curve betalkort

Alf

Medlem
Dom är hopplösa på att svara. Har mejlat tre gånger om att säga upp kortet och inget har hänt. Fick efter första uppsägningen en fråga om jag verkligen ville säga upp kortet som jag svarade ja på. Sedan har inget hänt. Inte speciellt seriösa att ha att göra med. Påminner om Entercards usla service för BA Visa kort.
 

mha321

Medlem
Hur lång leveranstid har det varit för er? Väntat nästan två veckor på leveransen som skulle tagit 5-7 arbetsdagar.
Närmare 3 än 2 veckor. De ligger nog lite efter - först alla som ville ha ett black för Amex dealen och därefter alla som nu byter till blue när den sket sig och därmed behöver nya kort.

Jag skulle definitivt inte börja undra ännu om jag var du, utan ha tålamod logik vecka till.
 

SK

Medlem
Jag tänkte börja använda travel wallet men funderade över om inte det är möjligt att ladda direkt med utländsk valuta från sas mc och då få 20p/100 samt mindre växlingsavgift då det verkar kosta mer med travel wallet samt få övriga poäng ändå ? Eller är jag ute och cyklar? :)

-Breaking news med SAS TW genom Curve- :cool:

Var på gång att säga upp SAS TW som jag skaffade på en SAS NEO i november för 1000 gratis EB bara genom sign-up. Jag fick dock ett mail idag att TW godkänner fler kort nu till top-up samt bjuder på 10p/100sek upp till 2000 eb poäng/20000sek fram tills sista februari med link i mail.

Tid över ikväll så testade med MC & döm om min förvåning men det lyckades. Fick in ett virtuellt TW kort direkt i Curve också!

Visa bifogad bild 86222

Inte nog med det, finns även följande kampanj:

Visa bifogad bild 86223

Nästa steg blir nu att fylla på 15k till närmsta dagarna, och använda till icke amex-köp närmsta tiden på olika ställen i Skandinavien :)

EB per 100sek
15p/MC
10p/SAS TW bonus
20p/ växlingsbonus genom erbjudande på flyget.
15p/spend i utländsk valuta överallt genom Curve!!!
——
60 eurobonuspoäng per 100 sek.

Rekommenderar växling till NOK, stor sannolikhet att den ska testa 0,90 mot sek inom kort. En fortsatt styrkning på drygt 3%, alltså mer än TW påslaget och Curve växlat ju gratis en allt starkare valuta för alla köp. Så med flax 60p/100sek +1%valuta cashback+1%cashback på de sex premium handlare Ni kunde välja som Lifetime Black.

Varsågoda BC vänner!
 

M.K

Medlem
@SK Ja exakt detta är även min potentiella plan efter kampanjen "travel9" som kommer ge 15+15+20: 50p/100sek ut mars. Visserligen till en saftig växlingsavgift men ändå strålande och med potensial till att faktiskt tjäna på det i slutändan om SEK fortsätter rasa.

Efter mars får vi då utan kampanj 35p för ca 2kr vilket är klart godkänt även det tycker jag på icke Amex köp. Speciellt utomlands där det är överlägset alla andra lösningar jag räknat på. Jag använder faktiskt knappt Amex på resorna längre tack vare Curve/TW kombon.
 

SK

Medlem
Det som jag funderade på är om man kan få 20p/100kr med TRAVEL9 utan att växla till annan valuta i TW. Dvs skulle man kunna sätta in direkt med annan valuta och trigga detta eller måste själva växlingsmomentet utföras i TW?

@SK Ja exakt detta är även min potentiella plan efter kampanjen "travel9" som kommer ge 15+15+20: 50p/100sek ut mars. Visserligen till en saftig växlingsavgift men ändå strålande och med potensial till att faktiskt tjäna på det i slutändan om SEK fortsätter rasa.

Efter mars får vi då utan kampanj 35p för ca 2kr vilket är klart godkänt även det tycker jag på icke Amex köp. Speciellt utomlands där det är överlägset alla andra lösningar jag räknat på. Jag använder faktiskt knappt Amex på resorna längre tack vare Curve/TW kombon.
 

mha321

Medlem
Nu har jag testkört curve lite utomlands för första gången.

Det verkar lite till och från med om man får push notifieringar. Och kvällens köp syns på mastercard med crv* före men syns inte i curve appen. Ni som använder den mer - är det r typ normalläge? Hur länge brukar man behöva vänta?

Och går man in under insights verkar den ha satt ett 1=1 förhållande mellan sek och usd. Som tur är har den inte debuterat så. Klickar jag in på detaljer på transaktionen stämmer kursen - men varför den blandat in usd alls vet jag inte. Har bara haft transaktioner i sek och nok, och överhuvudtaget inte blandat in dollar någonstans.

Betalningen funkade fint :) men appen verkar lite som sas website...
8b365e54b398f1a34d7190642fab1d56.jpg
 

ekf

Medlem
Det verkar lite till och från med om man får push notifieringar. Och kvällens köp syns på mastercard med crv* före men syns inte i curve appen. Ni som använder den mer - är det r typ normalläge? Hur länge brukar man behöva vänta?
Det där låter som normalläge för mig, även med en del svenska debiteringar. Tycker i och för sig att det blivit snabbare senaste veckan. Transaktionerna har dykt upp i Curve-appen efter några timmar.
 

bjorkroth

Medlem
Närmare 3 än 2 veckor. De ligger nog lite efter - först alla som ville ha ett black för Amex dealen och därefter alla som nu byter till blue när den sket sig och därmed behöver nya kort.

Jag skulle definitivt inte börja undra ännu om jag var du, utan ha tålamod logik vecka till.

Tack, det dök upp idag. Det var postnord som skickat det till Hallstahammar istället för Göteborg. Man slutar aldrig förvånas o_O
 
Toppen