Senaste nytt

Curve betalkort

Fick detta sim svar om att gå tillbaka till legacy och högre limit :(

85A26C05-DE5B-4216-B0A7-88837912C527.png

Jag funderar på att säga upp Curve istället.
Om de inte klantar till det något alldeles särskilt så tänker jag att jag åtminstone behåller det tills dess att jag spenderat tillräckligt i utländsk valuta för att spara in avgiften för Black på växlingspåslagen. Lite som en prövoperiod, visar det sig bli bra under tiden tills dess så är det mycket möjligt att jag behåller kortet.

Last edited:
Varför inte behålla Legacy Black och handla med Travel Wallet ( påfyllt med SAS MC)? Ger 2 extra EB för köp i Sverige och 15 extra för köp utomlands.

Försöker lägga till ett nytt kort i curve-appen, kommer till steget där de ska dra ett mindre belopp för att verifiera mig som ägare av kortet. När jag trycker "Verify now" kommer en ruta upp där jag behöver verifiera den här betalningen med bank-id, fönstret stängs dock ner nästan direkt så hinner inte skriva under dragningen.

Någon mer som haft detta problemet och finns det en lösning som inte involverar att kontakta kundtjänst och vänta en månad på svar?

Varför inte behålla Legacy Black och handla med Travel Wallet ( påfyllt med SAS MC)? Ger 2 extra EB för köp i Sverige och 15 extra för köp utomlands.
Någon som kan förklara den här processen mer i detalj? Vad skapar man för konton i TW? Lämpliga kampanjkoder? Något att tänka på ang. valutakonverteringen? TW som underliggande kort i Curve, i vilken valuta?

Prövade mitt Black-kort för första gången i går hos barberaren (betalade med chips) och på stormarknaden med RFID-betalning (PayPass). Inga problem och mobilen pipade till inom en sekund efter betalning. :) Båda transaktionerna var i euro, så har inte ännu fått pröva andra valutor.

• Gilla
Reactions: ekf
Toppen