Senaste nytt

Curve betalkort

IMG_2963.jpeg

Lite nytt grepp med personifierad reklam ikväll i mailen.

De såg att jag mest ( till slut efter GBIT) använt SEB kort och sparat 2%. De missade dock att jag bytte från Curve ( efter SAS MC stoppet) till Amex med points plus men inte lätt för dem veta det. :)

• Haha
Reactions: hco
IMG_3765.jpeg

Ny dag och nytt Curve mail.

Vad säger Ni? 1% + Strawberry under kampanjmånader slår Pointsplus utanför Europa tycker jag. Jag ser dock inte den möjligheten utan bra bakomliggande kort normalt.

Last edited:
Som gammal legacy black innehavare har man nu relativt nyligen fått cashback igen. Är det normalt att den fungerar extremt dåligt? På åtminstone uber, Amazon och SL så är det max 25% av transaktionerna senaste månaderna som gett cashback hos mig.

Är det kundtjänst som gäller för att fixa en sådan sak (efter att manuellt ha plockat fram en massa eftersom de inte har någon vettig export funktion), eller är det kört?

@mha321 Det är lite olika, Apple fungerar 100% för mig. Vissa andra kommer in men tar lite tid. Bolt fungerar med scooters men aldrig med taxi. Du kan sända in till kundservice så fixar de.

@Fredah jag är utomlands nu, kör allt som går med points plus. Trist samla Strawberry med över 500k på kontot, Lifetime Plat och bara ett drygt år kvar spenda dem. Jag kör dock fortsatt mina 1% val hemma i stan med Curve/Strawberry dessvärre i brist på andra alternativ.

Mitt kort har blivit hackat.

Fick 4 transaktioner i rad på Chatgpt på 20 dollar st.

Har öppnat ett case hos Curve, deras AI robot säger att det tar 2-3 dagar innan dom tittar på det.

Har fryst kortet i appen.

Fick en till notis efter det att dom försökte med 95 dollar från en annan vendor.

Har skrivit till Curve på X också, få se om dom tar det på alvar.

För att skydda mig så brukar jag välja mitt Curve Cash-konto (saldo: £0,69) när jag inte ska använda kortet. Precis innan jag köper någonting skiftar jag till kortet jag vill ska debiteras. För snart 3 veckor gjorde jag ett köp med den här metoden och allt var frid och fröjd till en början. Sedan visade det sig att debitering verkar ha skett dagen efter istället, alltså har mitt Curve Cash-konto debiterats istället för det ritkiga kreditkortet. Jag kontaktade Curve och förklarade situationen och de sa att de skulle undersöka saken och spärra kortet under undersökningen för säkerhets skull ("To ensure your account is protected and no further unrecognized activity occurs, we have placed a temporary block on your Curve account"). Jag har skrivit till dem två gånger att det inte handlar om någon unrecognized activity, men kortet är fortfarande spärrat och det är radiotystnad från Curve.

För att skydda mig så brukar jag välja mitt Curve Cash-konto (saldo: £0,69) när jag inte ska använda kortet. Precis innan jag köper någonting skiftar jag till kortet jag vill ska debiteras. För snart 3 veckor gjorde jag ett köp med den här metoden och allt var frid och fröjd till en början. Sedan visade det sig att debitering verkar ha skett dagen efter istället, alltså har mitt Curve Cash-konto debiterats istället för det ritkiga kreditkortet. Jag kontaktade Curve och förklarade situationen och de sa att de skulle undersöka saken och spärra kortet under undersökningen för säkerhets skull ("To ensure your account is protected and no further unrecognized activity occurs, we have placed a temporary block on your Curve account"). Jag har skrivit till dem två gånger att det inte handlar om någon unrecognized activity, men kortet är fortfarande spärrat och det är radiotystnad från Curve.
Tog ett tag för mig att förstå hur man väljer Curve cash istället för sitt egna kort… om någon undrar så måste man stänga av att Curve automatiskt växlar till Curve Cash om det finns pengar.

Toppen