Senaste nytt

Curve betalkort

Min curve-app säger att min "curve-cash" ligger minus, hur nu det ens är möjligt.
När jag räknar bakåt i transaktionerna är saldot de redovisar 4,77 GBP lägre än summa transaktioner. Och nu dippade det alltså ner på netto minus vilket inte borde vara möjligt eftersom man bara kan belasta kortet om beloppet är större än saldot.

Någon som har liknande problem?

Jag har en svag aning om att GBIT kan spela in. Förra året när jag gick från 6 till 12 handlare märkte jag att om jag GBIT:ade äldre transaktioner på handlare som nyss tillkommit i listan så genererade det cashback. Funderar på om det retroaktivt dragits bort. Det finns dock ingen transkation som motsvarar det.

Hur använder ni Curve nuförtiden? Själv använder jag det nästan aldrig utan ligger mest som backup.
Använder det så gott som alltid utomlands, i synnerhet nu när de har tagit bort helgpåslaget. Använder det även på Willys och hos Booking.com eftersom de är två av fem merchants jag har valt att få cashback hos. Har mitt Everdaycard förvalt, men får väl byta till Norwegian Visa när Everydaycard läggs ner vid årsskiftet.

Jag använder fortsatt Curve på mina 1% ställen och utomlands om de inte tar mitt Plat+. Jag kör nu SAS Lunar som underliggande.

Bättre med 8eb ( +1% hos t ex Uber) än 20eb och ~2,5% dyrare f/x på SAS MC resonerar jag. I teorin billigare bara köpa de poängen som «förloras». Svenska 1% ställen är lite tightare med 8eb mot 15eb.

Ibland när räkningar ska betalas 27:e så kör man Billo->Curve->lönekontots bankkort, och sen när man passerat 1:e varje månad flyttar man utgiften till det kort som har bäst villkor just då.

Toppen