Senaste nytt

Curve betalkort

Jag har använt det med Strawberry MC men nu när det ska avslutas så funderar jag också på vilket kort man kan använda som underliggande som fortfarande ger poäng. SAS Lunar låter ju då som ett bra alt att skifta över till.

Då jag inte fattar @intuition kryptiska inlägg kring GBIT får gärna ngn vänlig själ ha förbarmande så här i juletider och upplysa mig via DM

Jag använder fortsatt Curve på mina 1% ställen och utomlands om de inte tar mitt Plat+. Jag kör nu SAS Lunar som underliggande.

Bättre med 8eb ( +1% hos t ex Uber) än 20eb och ~2,5% dyrare f/x på SAS MC resonerar jag. I teorin billigare bara köpa de poängen som «förloras». Svenska 1% ställen är lite tightare med 8eb mot 15eb.
Borde egentligen också köra SAS Lunar, behöver bara ett kreditkort (Amex Premium).

Länge sedan jag gjorde ett Curve inlägg men lite nya reflektioner nu.

Blev ju USA några veckor nu och har till 95% använt Plat+, men jag ser att strategin kanske ska ändras lite då Curve numera ger 1% i USA på allt. Jag har betalat allt hos mina 1% handlare med Curve, det gav double dip, alltså 1%+1% tillbaka och lite EB samt bättre kurs med Lunar som underliggande.

Det har blivit mycket taxi med Uber/Lyft där jag också använde Curve genom Apple pay. Jag gick enbart på pris där, annars är det en smaksak vad som föredras om Ni också har Uber som ett av era 1% val. Det eller 3hiltonpoäng per USD, liknande värde.

Om Lunar nu fortsätter med X2 helger har vi plötsligt lite mer värde med Curve igen. Jag såg nu att det faktiskt fanns några hundra euro jag ska köra gbit på då jag ibland använt Revolut som underliggande i EU nu i vår. 16eb/100kr+1% och 0% i f/x gillas!

Länge sedan jag gjorde ett Curve inlägg men lite nya reflektioner nu.

Blev ju USA några veckor nu och har till 95% använt Plat+, men jag ser att strategin kanske ska ändras lite då Curve numera ger 1% i USA på allt. Jag har betalat allt hos mina 1% handlare med Curve, det gav double dip, alltså 1%+1% tillbaka och lite EB samt bättre kurs med Lunar som underliggande.

Det har blivit mycket taxi med Uber/Lyft där jag också använde Curve genom Apple pay. Jag gick enbart på pris där, annars är det en smaksak vad som föredras om Ni också har Uber som ett av era 1% val. Det eller 3hiltonpoäng per USD, liknande värde.

Om Lunar nu fortsätter med X2 helger har vi plötsligt lite mer värde med Curve igen. Jag såg nu att det faktiskt fanns några hundra euro jag ska köra gbit på då jag ibland använt Revolut som underliggande i EU nu i vår. 16eb/100kr+1% och 0% i f/x gillas!
hur många total EB poäng blir nu under kampanj för EUR växling i jämförelse med ren SAS MC ?

Toppen