Senaste nytt

Curve betalkort

Doctor-X

Medlem
Någon som vet vad som gäller om man nedgraderar från Curve X till Strandad måste man betala 5.99€ för att få ett nytt kort?
 

intuition

Medlem
Que?!

Transaktioner via curve listas plötsligt som utförda i Dublin, dvs inte längre i Vilnius. Det kanske var en del av den senaste ändringen av vilkor, men jag har missat det helt. Det kanske inte har någon praktisk betydelse, men har deras banklicens flyttat till Irland?


Skärmavbild 2023-10-28 kl. 12.08.jpg
 
  • Wow
Reactions: hco

Pererik

Medlem
Jag får tekniskt fel vid användning av Google Wallet med curvekortet (std) registrerat som betalkort.
Curve kortet fungerade att betala med.
Är det något känt problem med google wallet?
Går det att få igång det på något sätt?
Underliggande kreditkort har inte stöd för google wallet men Curve har ju vilket borde räcka.
 

JanneB

Medlem
Jag vill varna för Curves hantering av okända transaktioner. Härom veckan vaknade jag upp med pushnotiser från Curve, flera dragningar varav enbart en krävt godkännande och inte gått genom. Fem andra transaktioner har gått genom utan mitt godkännande och över 20000 SEK är borta.

Visa bifogad bild 146676

Till att börja med är det mycket lång svarstid på supporten, de svarar typ var fjärde dag. Det enda de säger till mig är att de ser att min telefon har varit "aktiv" samtidigt som transaktionerna vilket är helt omöjligt för jag sov och var ensam. Jag tolkar det som att de anklagar mig för att ha godkänt dessa, vilket de borde se i systemet att jag inte har gjort.

Hi JanneB,
Thanks for your response and I'm sorry to hear that there is an unrecognised transaction on your account. We can see that your Iphone was active just prior to the transactions taking place. Can you please provide explanation for this ? I apologize for any inconvenience this may cause, and if you have any questions about this at all, please feel free to reach out to us.

Hi!
Not sure what you mean by active but no, I was asleep from about 1am and the transactions start at 3:29. Also there seems to have been an attempt at a ATM i London so not sure what you are alluding to. See attached picture.

Thank you for your reply.
By active, I mean that you were using your Curve app just one minute prior to the transactions starting. Please see the attached screenshot of this in our systems. Please note that the hour discrepancy is due to the timezone difference between the UK and Sweden. Can you please explain why you were active in the app before the transactions took place?

Någon screenshot fanns inte bifogad. Jag kommer självklart inte använda Curve mer och tänker att det kan vara bra för andra att veta hur sådant här hanteras. Tar gärna mot förslag på vad jag kan göra mer, prata med utgivaren av det underliggande kortet? Försäkringsbolaget?
Inte fått något svar sedan 12/10 och ingen återbetalning. Avråder STARKT från att använda Curve. Det kan bli mycket dyrt.
 

hco

Medlem
Inte fått något svar sedan 12/10 och ingen återbetalning. Avråder STARKT från att använda Curve. Det kan bli mycket dyrt.
Dags att fraud-anmäla transaktionerna på underliggande kort då?
Håller med @mha321. Mer än 2 veckor och inget svar från Curve på fraudulent transactions. För dåligt.

Jag skulle skriva till Curve att du nu tyvärr måste gå vidare med underliggande kort. Om du inte får svar från Curve inom 48 h så kommer du att gå vidare med utgivare av underliggande kort. (24 h om du är mycket trött på dom).
 

JanneB

Medlem
Dags att fraud-anmäla transaktionerna på underliggande kort då?
Japp jag gjorde detta idag. Lite orolig för hur SEB ser på saken när transaktionerna gått via ett annat kort men jag får hävda att ur deras synvinkel är det Curve som gjort de otillbörliga transaktionerna. Återkommer med resultatet, det kan ju vara av intresse för andra. Tyvärr var jag tvungen att spärra det underliggande SEB kortet för att kunna föra fraud-anmälan.
 

mha321

Medlem
Japp jag gjorde detta idag. Lite orolig för hur SEB ser på saken när transaktionerna gått via ett annat kort men jag får hävda att ur deras synvinkel är det Curve som gjort de otillbörliga transaktionerna. Återkommer med resultatet, det kan ju vara av intresse för andra. Tyvärr var jag tvungen att spärra det underliggande SEB kortet för att kunna föra fraud-anmälan.
Av nyfikenhet, vad var det för underliggande SEB kort - var det deras vanliga SEB-debit mot bankkontot, eller ett av Eurobonus-korten? (Eller något annat partner-kort)
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen