Senaste nytt

Curve betalkort

intuition

Medlem
Vet inte om "this is it!" men väntar fortfarande med spänning.. :rolleyes:

Visa bifogad bild 145742
Finns på Android iaf, känner mig 15 år yngre när jag går in på Launchpad...;)

Launchpad...
Så de har flyttat alla funktioner till en samlingssida och skapat nya otydliga ikoner.
En del kanske är lättare att hitta, men att flytta "Timeline" från botten-meny hit är ju helt kocko. Den låg naturligt bredvid wallet tyckte jag, man switchar ofta mellan att kolla transaktioner på ett enskilt kort och alla transaktioner samlat. (De kunde ju tom lagt in "Timeline" direkt i wallet-vyn om de hade kämpat lite med sitt gränssnitt på riktigt.

Hela grejen med botten-menyn och launchpad är konstig. Nu har de alltså en botten meny med bara 2 ikoner. Förutom att det slösar med vertikalt utrymme i wallet så har de också kvar topp-meny med knappar. Varför inte skippa den ena och tex ha allt i topp-menyn?
Transaktionslistan i wallet klara bara att visa 2 transaktioner utan skroll.

Vad finns i launchpad dårå?
Insights finns som egen knapp, och leder till en vy i timeline.

Det finns nu en GBIT-knapp, men det är inte funktionen. Det är bara en annons för funktionen. Och den är inte ens smart, utan den berättar att jag skulle kunna GBIT:a 30, 60, 90 eller 120 dagar. Dvs alla har samma annons, oavsett nivå och oavsett om man aldrig har GBIT:at eller om man gör det en gång i kvarten. Övriga regler (tex antalet GBIT man får per nivå) finns såklart inte där. Inte heller själva funktionen eller en lista över alla GBIT:ade transaktioner eller något annat som kunde vara användbart. Utan bara en länk tillbaka till Wallet.

Insurance verkar faktiskt leda till en sida som summerar och visar detaljer för de försäkringar som faktiskt ingår i just mitt kort.

Och så finns det lite andra inställningar som egentligen kunde ha funnit under... ja just det "Inställningar".
 

Jean-Pierre

Medlem
Och där kom nya Terms per mail. Om man vill köra GBIT seriöst så räcker inte längre Curve X. Endast 3st GBIT….

Blir att räkna på om Black är värt det, eller skippa curve.
 

Attachments

  • IMG_3385.jpeg
    IMG_3385.jpeg
    268,7 KB · Visningar: 211

eddo

Medlem
Och där kom nya Terms per mail. Om man vill köra GBIT seriöst så räcker inte längre Curve X. Endast 3st GBIT….

Blir att räkna på om Black är värt det, eller skippa curve.
Attans. Har Black i dagsläget men tycker inte jag använder det nog för att motivera avgiften så tanken har varit att nedgradera...
 

intuition

Medlem
Jag noterar iaf att avgift för valutaväxling på Meta kortetl inte får 30-dagars gränser (som det får om i UK versionen) utan behålls som "unlimited" och "fair use :)
 

intuition

Medlem
Andra ändringar jag ser för metall:
Valutaväxling helger: USD, GBP,EUR avgift sänks från 0,5% till noll! Övriga valutor sänks från 1,5% till 1% (samma för alla nivåer)
ATM: Begränsningen ökar från 600€ till 1000€. Över gränsen 2% straff, samma som innan
Fronted: Gränsen sänks kraftigt 10k€ till 3k€ och straffavgiften höjs från 1,5% till 2,5%
Int. funding card samma gräns (5k€) men avgiften höjs från 2,5% till 2,9%
Commercial card funding: ingen ändring gräns 1,5k€ och 1,5% avgift

Fronted är ju (väl?) inget vi ändå kan använda här, så för min del ser det ut som en förbättring iaf


Sedan är det prishöjning med 20% plus de 11% som kronan tappat mot € sedan förra årets betalning, så man får nog räkna på det iaf innan man förlänger,
 
Last edited:

ekf

Medlem
Valutaväxling helger: USD, GBP,EUR avgift sänks från 0,5% till noll! Övriga valutor sänks från 1,5% till 1% (samma för alla nivåer)
Avgiften är noll om "payment source" är EUR/GBP/USD... Men Payment source måste väl vara valutan på det underliggande kortet, eller tänker jag galet?
 

intuition

Medlem
jag läste payment source som valutan köpet görs i, men nu blir jag ju osäker. Du har nog rätt. Trots det, avgiften sänks för alla. 1% påslag på helgen, förutom om man har ett underliggande kort i USD, GBP eller EUR.
 

M.K

Medlem
Jag ser att Legacy fortsatt blir mitt förstakort även utomlands :)

€2000 spend plus €500 ATM fungerar nog oftast per 30 dagar. Jag har även fler ATM alternativ. Bra med lägre helgpåslag också.

Skönt vi fick lite bättre villkor än UK!
 
Toppen