Senaste nytt

Curve betalkort

@intuition Jag håller helt med, har aldrig haft problem med Fair use trots att jag överskridit gränsen vartenda år.

£5000 rullande 30d hade vanligen fungerat för mig. Bara £1000 är dock värdelöst ( samma som Revoluts plus).

Det jag menade med Ditt Metals gränser. Kanske fungerar hyggligt för det mesta med en back up plan restunga månader? Värt det för Gbit.

Jepp, är med på allt nu, läste som sagt fel sektion.
5 KEUR ska fungera för mig också, har inget behov (eller möjlighet ;) att spendera 60 kEUR på studs. Men hade tänkt köpa en dyr pryl utomlands och vill absolut inte behöva sitta och hålla koll på spenden över 30 dagar.

Har haft mitt Curve spärrat i 5 veckor nu efter upprepade Mail om ”verifiering”.
Någon som fastnat i samma loop och löst det? Supporten svarar med samma svar en gång i veckan ungefär…

Läser jag rätt att standard gratis-Curve helt kommer att sakna växling utan påslag enligt nya villkoren?

Jaja, som sagt tidigare i tråden, ingen fest varar för evigt! Blir något enstaka GBIT då i oväxlad valuta, annars kommer Curve mest att samla damm här.

Fler grejer på gång enligt app-versionshistoriken för iOS-appen... Man får ju hoppas att det inte enbart är de enhancements som nämnts ovan...

Visa bifogad bild 145631
Jag har samma text (fast version 4.1.0 Android)
Versionstexten verkar skriven eller iaf publicerad 25 augusti, så om någon "gag order" skulle lyftas efter en vecka så är det väl hög tid nu.

Jag sittar faktiskt och håller lite med ett större köp där jag vill ha spenden på mitt Amex. Inte för att jag kanske tror att de har rott Amex i hamn, men jag vet inte riktigt vad annat det skulle kunna vara (som är värt någon större hype).

För mig är grejen med Curve och Amex att det skulle betyda att alla handlare plötsligt tar amex. Bara det skulle göra amex så mycket mer användbart, och motivera Curve på ett helt annat sätt än tidigare. Även om det skulle bli med begränsningar (tex ingen GBIT eller extra avgift för Amex som underliggande).

Men risken är ju som vanligt att de hype:ar och sedan underlevererar.

Jag har samma text (fast version 4.1.0 Android)
Versionstexten verkar skriven eller iaf publicerad 25 augusti, så om någon "gag order" skulle lyftas efter en vecka så är det väl hög tid nu.

Jag sittar faktiskt och håller lite med ett större köp där jag vill ha spenden på mitt Amex. Inte för att jag kanske tror att de har rott Amex i hamn, men jag vet inte riktigt vad annat det skulle kunna vara (som är värt någon större hype).

För mig är grejen med Curve och Amex att det skulle betyda att alla handlare plötsligt tar amex. Bara det skulle göra amex så mycket mer användbart, och motivera Curve på ett helt annat sätt än tidigare. Även om det skulle bli med begränsningar (tex ingen GBIT eller extra avgift för Amex som underliggande).

Men risken är ju som vanligt att de hype:ar och sedan underlevererar.
Jag tror att AMEX skulle förlora i det långa loppet väldigt mycket på att låta Mastercard fronta AMEX. Därför har jag svårt att tro att det nånsin skulle komma tillbaka så länge det inte kommer någon ny lagstiftning eller dom.

Vet inte om "this is it!" men väntar fortfarande med spänning.. :rolleyes:

1694094364745.png

Finns på Android iaf, känner mig 15 år yngre när jag går in på Launchpad...;)

Toppen