mha321
Medlem
Råkade ut för följande idag på mitt Curve kort. Först gjordes en lyckad dragning på 0.01£ av ”International Aid Char”. Samma minut och 3 minuter senare försök till betydligt högre belopp av ”Monisnap @” och ”Para Lcs” men som nekades som tur är då jag för tillfället hade ett debet kort med lågt saldo valt som underliggande kort.
Visa bifogad bild 113610
Vanligtvis hade jag inte blivit förvånad då skimming sker dagligen i världen. Nu har jag dock inte använt mitt Curve kort på 10 månader och ännu mindre lämnat det obevakat. Det jag dock hade gjort var att ta bort och lägga till ett kort i Curveappen ca 1 tim innan och det var första gången jag ens öppnat Curveappen på 10 månader. Det är nästan så man blir lite konspiratorisk...
Självklart blockat mitt Curvekort och anmält...
Art börja med en 0.01E transaktion är ett klassiskt sätt att testa om ett stulet kortnummer fungerar. Båda de andra är ju franska och monisnap verkar ju vara en uppenbar måltavla för stulna kort.
Timingen är onekligen intressant. Pekar ju på risk för att antingen curve eller din telefon är hackad. Kan ju vara en slump, men som du säger, det är lite för bra timing...