Senaste nytt

Curve betalkort

M.K

Medlem
@Thornado Det beror på att både Curve och Revolut (free versionen) har brittiskt landsnummer i själva kortkoden. Bara ställa in Revolut på sek så går det ju bra. Går även att ställa in t ex NCC MC på Annan valuta via Curve, betala 2% men få 40p/100 sek vid dubbel kampanj. Mer poäng men avgift på alla köp. Dock värt 5 öre/p vid statusmål ;)
 

crown

Medlem
Har varit med om liknande men med ett svenskt Norwegiankort som ibland drogs som NOK istället för korrekt SEK.

Lägger man till sitt svenska Bank Norwegian-kort i Curve så kan det vara värt även att påpeka att standard-valutan på Curve kan bli NOK. I alla fall blev det så för mig så jag fick ändra till SEK vilket kortet är i.
 

Joje_66

Medlem
Jag beställde Curve Black igår (med värvningskoden). Valde Black med Wallet, registrarade Norwegiankort, valde SEK där.
Fick bekräftelsemejl idag där det stod "Product Curve (Free)" som jag besvarade och påtalade att jag beställt Black.
Fick svar idag att de såg att jag hade beställt "Free" (vilket inte stämmer) att de satt beställningen "on hold" och att de kunde uppgradera för £50 om jag bekräftade och konfirmerade adress, födelsedatum & 4 kortsiffror.

Gjorde det vid 11 idag, har inte fått någon respons och nu står det "Your Curve card order has been cancelled/declined"

Någon annan som haft denna procedur och texten om avslag?

Har mejlat igen men inte fått svar.....
 

gneken

Medlem
Inga problem med försäkringar då betalningarna dras från Amexkortet. Dock måste resor på SAS betalas direkt med Amex för 30p/100sek. Detta då Curve agerar mellanhand. Amex ser då inte korrekt MCC för köpstället. Gäller även Nordic Choice och andra firmaspecifika bonusar. Curve vidaresänder bara bransch koden. Cashbackkort på t ex drivmedel överallt fungerar alltså.
Spännande!

Hur ställer sig amex till försäkringsfrågor om man betalar med Curbe? Har för mig att betalning genom paypal är ok, så kanske fungerar på samma sätt där.


Men med Amex, iallafall i UK så är det som revolut, ett topup program. Tror inte du får amex reseförsäkring på det sättet tyvärr.
 

M.K

Medlem
Men med Amex, iallafall i UK så är det som revolut, ett topup program. Tror inte du får amex reseförsäkring på det sättet tyvärr.

Ja i betan och till en början. Curve vill dock implementera instant charge då mycket av deras tjänstemodell bygger på detta med "go back in time" mm och kommande viktiga "credit".

Jag ser dock fördelarna med Wallet också för strategisk toppning. Resor bokas fortsatt med annat kort för försäkringarna innan ändring av modellen.
 
Last edited:

mha321

Medlem
Jag måste vara blind, men var i appen finns det någon supportfunktion? :p
Välj Help & Support. Sedan klickar du (helt ologiskt och utan förklaring) på hamburgaren längst uppe till höger (inte vänster denna gång!). Då kommer du till "My tickets", och där finns även en knapp för att skapa ny.

Riktigt dåligt beskrivet, men det finns.
 

andersson.j

Medlem
de kunde uppgradera för £50 om jag bekräftade och konfirmerade adress, födelsedatum & 4 kortsiffror.

Gjorde det vid 11 idag, har inte fått någon respons och nu står det "Your Curve card order has been cancelled/declined"

Någon annan som haft denna procedur och texten om avslag?
Hade du aktiverat kortet du angav i Curve?

Jag gick igenom samma procedur, men lyckligtvis utan avslag. Använde mig av ett SAS MC premium aktiverat i Curve.
 
Toppen