Senaste nytt

Curve betalkort

Flying Finn

Medlem
Nämner inte kort vid namn men testat mina och det fungerar. Vi med Black kan ta ut motsvarande £200 i Sverige och £200 utomlands per månad helt utan avgifter och få poäng!

Manufactured spending... *host, host*

Jaja, jag blev övertygad av din pitch i första inlägget. Peer marketing fungerar nog bäst. :p

Installerade appen, valde Black-dealen med Tumi-etuiet, matade in din referenskod och lade till et MC Credit -kort. Det kan ju vara en total flopp, men jag har ett tag redan funderat på att någonting fiffigt borde jag kanske hitta på för mina betalningar i $ och £. I bland även kronor. Med AMEX Platinum är ju påslaget rätt så markant vid bokning av flygbiljetter i prisklassen 1000-2500 €, så alternativ är alltid välkommet. Det som lockar mig dock är tanken av möjligheten att betala med AMEX överallt. I Finland är det sist och slutligen få försäljare som har AMEX, bl.a. p.g.a. kostnaderna.

Jag förlorar inga Membership Rewards -poäng med att använda Curve Black när det kommer med sitt AMEX-stöd, eftersom AMEX-kort utgivna i Finland får 1 poäng per 1 € (Gold) eller 1,5 poäng per 1 € (Platinum), vilket fastslags på basis av kortfakturan. Så om det blir så bra som det lovas (vilket det tyvärr alltid inte är) i nära framtiden, är ju dealen grymt bra.

Skickade via appen ett meddelande till kundservicen angående texten Curve (Free) i välkomstmajlet, eftersom appen visar ett svart kort. Dessutom ville jag kolla att koden från @M.K var med, eftersom jag är osäker på var krediteringen borde komma fram. :) Åtminstone kortet var prissatt £50 även med koden.

Om det allt löser sig och kortet visar sig var bra i den kommande framtiden, så tackar jag för sista minuten -tippset och bjuder på en bärs, i fall det blir någon BC.se-träff någon gång. Om det går åt skogen, så förlorar jag £50 (och @M.K får livstidsportförbud till BC.se, eller hur? ;) ), men ibland så måste man chansa. :)
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
Då tackar jag redan nu för biran då detta är en kanondeal.:cool: 5 pund sätts in efter ditt första köp med kortet. Supernöjd själv och därför jag startade denna tråd för att tipsa mina B.C vänner och även själv få tips såklart i framtiden. Vi ses på en B.C träff framöver!
 

ekf

Medlem
Jag fick svar igår att de skickat mitt kort (ser att de tagit betalt också), men jag blev orolig över "We've reissued you a new Curve Blue card, which should be with you in 1-2 weeks.", så jag ställde en motfråga igår eftermiddag som de ännu inte svarat på....
 

Thornado

Medlem
Det är möjligt att ta ut cash på dina underliggande kreditkort i bankomater. Jag har provat både i Sverige och utomlands. Curve följer dock med och uppmanar inte till detta så cash recycling måste undvikas så vi har kvar möjligheten! De ser också på cash vs spend så börja med att använda kortet vid köp en period.

Jag behövde också lite kontanter igår, så tog ut pengar med mitt Curve. Hade dock "dubbla fin-tech-lager" då jag hade ett Revolut-kort som underliggande kort som jag tog ut från (har inget fysiskt Revolut-kort så kunde inte ta ut direkt med det). Blev lite förvånad när bankomaten frågade om jag ville att kortet skulle debiteras i lokal valuta (SEK) eller om den skulle omvandla till kortets valuta (antar att det var GBP, men kommer inte ihåg säkert).
Gissar att detta enbart berodde på Curve och inte hade något med Revolut att göra. Har du fått liknande när du tagit ut pengar?

Jag valde såklart SEK, och både i Curve- och Revolut-appen så har den korrekta summan dragits.
 

andreash

Medlem
Jag behövde också lite kontanter igår, så tog ut pengar med mitt Curve. Hade dock "dubbla fin-tech-lager" då jag hade ett Revolut-kort som underliggande kort som jag tog ut från (har inget fysiskt Revolut-kort så kunde inte ta ut direkt med det). Blev lite förvånad när bankomaten frågade om jag ville att kortet skulle debiteras i lokal valuta (SEK) eller om den skulle omvandla till kortets valuta (antar att det var GBP, men kommer inte ihåg säkert).
Gissar att detta enbart berodde på Curve och inte hade något med Revolut att göra. Har du fått liknande när du tagit ut pengar?

Jag valde såklart SEK, och både i Curve- och Revolut-appen så har den korrekta summan dragits.

Har varit med om liknande men med ett svenskt Norwegiankort som ibland drogs som NOK istället för korrekt SEK.
 
Toppen