Ah, gotcha. Nej, inget sådant, helt vanliga köp i butik, inte ens online och definitivt inte cash.Jag tänkte inte på själva Curve utan köpen. De kategoriseras med MCC koder och har du t ex gjort uttag genom Curve har MC gränser för detta.
I och med att jag fick medges ej med mitt SAS Mc och senare kunde flytta transaktioner med GBIT så tror jag allt fel ligger hos SEB. Känns som att deras system inte klarar av det vi gör. Har aldrig tidigare fått medges ej på mitt SAS Mc.
Jag har väldigt svårt att tro att det finns tillräckligt många curve-användare i SE och/eller NO för att det på något sätt ska påverka vad SEB Kort klarar av.... Däremot kan det vara mycket möjligt att deras fraud-system sparkar in, och även det kan ju lätta automatiskt efter en viss tid. Men att det på något sätt skulle vara så att SEB kort inte "klarar av lasten", det tror jag inte ett dugg på.Det är nog ganska högt tryck från Svenska och även Norska Curve användare med MC nu ja.Lite is i magen så funkar det säkert senare i dag.
Fick tag i en trevlig och duktig kille på SEB.
Klart tveksamt om det är värt allt jobb för poängen, men nu är ju processen igång![]()
Haha det går bra nu. Gbit gick igenom ett par stycken precis före lunch. Sedan small det på en chip/pin betalning i butik på 99 spänn (direkt med sas kortet), och nu fungerar inte betalningar i butik. Och kundtjänsten klarar inte av att låsa upp det....