Senaste nytt

Curve betalkort

Någon som har erfarenhet av att bli debiterad två gånger på sitt underliggande kort?

Supporten i appen funkar inte heller så svårt att kunna få hjälp.

Curve
70682c45b65936b419de0e75e8e18330.jpg

Revolut
d36f18d03153a9c04a06252ee376a205.jpg

Supporten

Question about this transaction?
0964fb3c468c159bd31031a5907546f3.jpg

Report a problem
367aea8da20c59f512206a9f6ebbd91a.jpg

Ärendet är nu löst. Mejlade supporten.

6d80ae7bdec7493f7bdfac8a9daebcbf.jpg

f7b81a3d0b8a75c3b5cd3a6264e61307.jpg

7ec66cdfa0446a41266ff9018091df04.jpg

När jag ska göra GBIT från mitt underliggande Länsförsäkringar kort till SAS Mastercard går det inte och står det "the requesed operation is not allowed", men jag kan flytta transaktioner till mitt Nordic Choice mastercard. Någon som upplevt detta problem? Lösning i sådant fall? Jag skulle ju flytta över massa transaktioner idag..

När jag ska göra GBIT från mitt underliggande Länsförsäkringar kort till SAS Mastercard går det inte och står det "the requesed operation is not allowed", men jag kan flytta transaktioner till mitt Nordic Choice mastercard. Någon som upplevt detta problem? Lösning i sådant fall? Jag skulle ju flytta över massa transaktioner idag..
Exakt samma här med flera underliggande kort. Funkar att flytta till annat än eb kortet men inte till det.

Uppdatering: det fungerade för mig om jag tog bort kortet ur Curve och lade till det igen. Då fick jag gå igenom en sådan där smskodverifiering vid första köpet (hej nya PSD), och efter det fungerar det.UXet för att faktiskt mata in engångskoden är löjligt långsamt och dåligt, men om man har mycket tålamod går det faktiskt att få in kortet...

Last edited:
Det var ett bra gäng. Jag körde över några innan morgonfikat på jobbet och fortsatte direkt efter. Alltså inom tjugo-tjugofem minuter. GBIT har alltid fungerat klockrent för mig.

Det var ett bra gäng. Jag körde över några innan morgonfikat på jobbet och fortsatte direkt efter. Alltså inom tjugo-tjugofem minuter. GBIT har alltid fungerat klockrent för mig.
Det har gjort det förut för mig men uppenbarligen inte denna gång. Nåja får se om det ger sig under dagen. Vore ju synd om kampanjen ska resultera färre poäng än om man bara hade köpt med rätt kort från början.

@mha321 Jag vet att det var problem för vissa förra gången, men vill minnas att det gick lite senare under dagen. Troligen vissa gränser hos SEB. Du har inga transaktioner som kan vara cash definerade hos SEB? Kontantuttag, spel, Revolut etc.

@mha321 Jag vet att det var problem för vissa förra gången, men vill minnas att det gick lite senare under dagen. Troligen vissa gränser hos SEB. Du har inga transaktioner som kan vara cash definerade hos SEB? Kontantuttag, spel, Revolut etc.
Nix. Eller jag har nu för jag lade 500 spänn till revolut för att testa om det fortfarande funkade när curve slutade funka. Men curve räknas väl dessutom normalt inte mot cash gränsen..

Nu tog jag bort sas kortet igen och försökte lägga till det och nu går det inte längre att lägga till I curve. Så jag tar absolut tillbaka min tidigare rekommendation om att ta bort och lägga till igen!

Jag tänkte inte på själva Curve utan köpen. De kategoriseras med MCC koder och har du t ex gjort uttag genom Curve har MC gränser för detta.

Toppen