Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Thornado

Medlem
Man diskas om man begärt specialmat.. inkl child meal

Specialmat ska mig veterligen inte diskvalificera, men det är nog större chans att de väljer någon annan att uppgradera.

Verkar vara lite olika bud på vad som gäller för CU med specialmat. Någon som har aktuell info om vad som verkligen gäller?
(Båda fallen ovan handlade om "child meal", i mitt fall handlar det om att jag snart ska åka med en kompis som är glutenintolerant. )

Jag har fått CU till Plus med två barn (4 o 7 år) + kids meal i bokningen.

@Canadien - Hur länge sen var detta? Dvs, hände det relativt nyligen eller var det i början av CU-tiden (så att de kan ha hunnit ändra reglerna)?
 

Canadien

Medlem
2016 var det ja...


Screenshot_20180810-103800.jpg
 
Verkar vara lite olika bud på vad som gäller för CU med specialmat. Någon som har aktuell info om vad som verkligen gäller?
(Båda fallen ovan handlade om "child meal", i mitt fall handlar det om att jag snart ska åka med en kompis som är glutenintolerant. )



@Canadien - Hur länge sen var detta? Dvs, hände det relativt nyligen eller var det i början av CU-tiden (så att de kan ha hunnit ändra reglerna)?

Jag och min dotter fick CU från GO till Plus i december 2017. Båda två har specialmat.

Utöver detta fick jag CU augusti 2016, också GO till Plus. Tre år som Diamond och totalt två CU. Flyger kanske runt 20 långa ben med SAS per år. Jag har frågat insatta människor på SAS (=ej kundtjänst) som bekräftar att chanserna till CU minskar om man har specialkost. Chanserna är inte "noll", men de är sämre än utan specialmat. :(
 

Skillsen

Medlem
Shanghai - Köpenhamn idag 7/9, go till plus.
Dock inget mail men tyder ändå på en CU då jag checkade in 24h innan avfärd, fortfarande i go.
Gick in å skulle kolla plats igen en halvtimme senare å var då placerad i plus i stället.
Vidöppet i go när jag checkade in.
Men har fortfarande inte fått mail, 2,5h innan avgång, vilket jag fått de andra gångerna jag fått CU.

Tveksamt att de skulle göra en opup 23,5h innan..

Tack SAS!
 

squeezen

Medlem
Shanghai - Köpenhamn idag 7/9, go till plus.
Dock inget mail men tyder ändå på en CU då jag checkade in 24h innan avfärd, fortfarande i go.
Gick in å skulle kolla plats igen en halvtimme senare å var då placerad i plus i stället.
Vidöppet i go när jag checkade in.
Men har fortfarande inte fått mail, 2,5h innan avgång, vilket jag fått de andra gångerna jag fått CU.

Tveksamt att de skulle göra en opup 23,5h innan..

Tack SAS!
Jo, är det inget mail är det ingen CU. I synnerhet efter att incheck öppnat får det definitivt anses vara operational reasons.

Oavsett, grattis, alltid skönt oavsett opup eller cu-up
 
Last edited:
Toppen