Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Både go och plus, företrädesvis 330, men även 340 (till SFO) vid två tillfällen.
Sfo är väl den mest premium tunga destinationen ihop med Tokyo tycker jag mig läst någonstans. Det kan ju påverka också..

Skulle vara bra att veta vad som är sanningen. Känner folk som hävdar ha fått kring 80% CU men kan hända att de bara skryter. Teoretisk borde det vara under 50% om det behövs en betald longhaul emellan.
Beror ju också på många faktorer. Jag brukar typ alltid lägga in om plusgrade på natt flighter och får man den så vet man ju inte om man kanske hade fått en cu annars. Brukar inte bry mig om det på dag flighter och där har jag en betydligt bättre procent på cu - men det är ju generellt lägre beläggning i business på dag flighter.

Skulle vara bra att veta vad som är sanningen. Känner folk som hävdar ha fått kring 80% CU men kan hända att de bara skryter. Teoretisk borde det vara under 50% om det behövs en betald longhaul emellan.
Det kan ju vara 80% av möjliga CUs. D v s 20% av flighterna om man bokar t o r. Man ska ju vara diskvalificerad fram till efter nästa betalda longhaul, antar att de räknar på PNR så t ex detta utfall skulle vara möjligt över fyra stycken t o r-resor
ARN-LAX - CU!!
LAX-ARN - retur - ingen CU, redan fått på detta PNR
ARN-HKG - ingen CU, förra resan gav CU
HKG-ARN - ingen CU, förra resan gav CU
ARN-ORD - CU!!
ORD-ARN - retur - ingen CU, redan fått på detta PNR
ARN-EWR - ingen CU, förra resan gav CU
EWR-ARN - ingen CU, förra resan gav CU

d v s 2 av 8 som max - 25%

Blippade till på senaste long haulen med SAS. Från Go till plus någon som kan bekfräfta att man ska få poäng efter urspungliga bokningen?

06 Juli 2018 CPH-ORD
Skippade plusgrade för kärran var full (0 platser till salu) så jag var inte sugen på att bränna 14000p på att landa i Plus gör det bara om jag hoppas på CU från Plus till Business
24 timmar innan fick jag nu CU till Plus

Toppen