Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Jag har ju absolut inte fått på varannan resa sedan jag blev Diamond, men jag har 2 CU på 6 legs long haul vilket är helt OK tycker jag.
En från Ekonomi till Plus och en från Plus till Business.
Flyger till Chicago igen nästa helg så får se om det dyker up någon då :)

För någon vecka sedan blev jag (Diamond) uppgraderad från Go-Plus på SK 904 mellan New York och Stockholm. Det har väl sagts tidigare att detta inte skall gå på en awardresa men tydligen så händer det även där.

Övriga familjen reste på en separat bokning och det var allt annat än enkelt att få en nedgradering tillbaks till Go för att kunna sitta tillsammans.

Jag har ju absolut inte fått på varannan resa sedan jag blev Diamond, men jag har 2 CU på 6 legs long haul vilket är helt OK tycker jag.
En från Ekonomi till Plus och en från Plus till Business.
Flyger till Chicago igen nästa helg så får se om det dyker up någon då :)

Jag har haft 12 long haul sedan jag blev Diamond, 0 CU , ny chans om en vecka #hoppaspåtur

Jag har haft 12 long haul sedan jag blev Diamond, 0 CU , ny chans om en vecka #hoppaspåtur
Flyger du go eller plus?
Med a330 eller a340?

Och jag har 14 longhaul i plus, med 0 CU. Däremot 1 av 2 från Go till Plus.
Det är väldigt mycket vanligare att man får en CU till plus än till business. Har själv bara fått till business 2 gånger och omkring 5-6 ggr till plus.
Antar att A330 respektive A340 spelar stor roll också då de har olika storlekar på plus och business.

Samma här, 12-16 long haul sedan jag blev Diamond, i go, med 0 CU. Har oftast löst sig mha plusgrade, men då får jag ju betala poäng för uppgraderingarna.

Jag tror att det har funnits en observation tidigare i tråden att det nog inte blir någon CU om det är en resebyråbokning, vilket är rätt trist eftersom all min long haul i go måste bokas genom resebyrån som (den statliga) arbetsgivaren har avtal med.

Flyger du go eller plus?
Med a330 eller a340?

Det är väldigt mycket vanligare att man får en CU till plus än till business. Har själv bara fått till business 2 gånger och omkring 5-6 ggr till plus.
Antar att A330 respektive A340 spelar stor roll också då de har olika storlekar på plus och business.

Både go och plus, företrädesvis 330, men även 340 (till SFO) vid två tillfällen.

Samma här, 12-16 long haul sedan jag blev Diamond, i go, med 0 CU. Har oftast löst sig mha plusgrade, men då får jag ju betala poäng för uppgraderingarna.

Jag tror att det har funnits en observation tidigare i tråden att det nog inte blir någon CU om det är en resebyråbokning, vilket är rätt trist eftersom all min long haul i go måste bokas genom resebyrån som (den statliga) arbetsgivaren har avtal med.

Mina är egenbetalade/SAS-bokade ”nöjesresor”.

Toppen