Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Är tyvärr inte med på tankegången här, de är generösa nog att låta CUn gälla för alla pax på bokningen tycker du de ska räkna med folk som man indikerar via notering är ens ressällskap, jag tror att om det fubkar för dig så kan du nog köpa trisslott samtidigt ( dvs du har stor tur ;)

Funkade för mig ARN-EWR. Dock vann jag inget på trisslotten...

Någon som vet hur SAS gör med oss som är "bara" EBG? Har själv fått en CU en gång på EBG status men då med CA PEK-ARN, dock aldrig med SAS. Ska till helgen flyga solo CPH-PVG, och lite hoppas man ju. Men som sagt. Har någon med som jag bara EBG fått CU på SAS?

Någon som vet hur SAS gör med oss som är "bara" EBG? Har själv fått en CU en gång på EBG status men då med CA PEK-ARN, dock aldrig med SAS. Ska till helgen flyga solo CPH-PVG, och lite hoppas man ju. Men som sagt. Har någon med som jag bara EBG fått CU på SAS?
Nej, som guldmedlem kan du inte få en sådan uppgradering, du måste vara Diamantmedlem. Det du kan få är någon annan typ av uppgradering. Det, vågar jag dock påstå, är ovanligt. Det du fick hos Air China var inte en Courtesy Upgrade som diskuteras i denna tråd.

Det du fått kallas OP-UP. Operational upgrade, oftast p g a överbokning. Det som diskuteras här är SAS uppfinning Courtesy Upgrade, som ges ibland i mån av plats även om inte planet är fullt i SAS GO/PLUS

Sedan kan man givetvis fortfarande få OP-UP på SAS som EBB/EBS/EBG/EBD/EBP i stigande sannolikhetsgrad förhoppningsvis.

Last edited by a moderator:
@Agö @Canadien . Tack för bra och snabba svar. Som sagt ny här på forumet... :) Får väl hålla tummarna för fulla plan dock men SAS har på mina senaste repor bade på PVG och HKG haft hyfsat med luft i kabinen dessvärre.

Toppen