Varför skulle SAS göra det?Hur funkar det med CU om man reser på separata bokningar, men har kontaktat SAS i förväg att man reser tillsammans, dvs sammanlänka bokningarna. Får bägge upgrade till högre klass eller bara EBD medlemmen?
Man lägger en notis att man reser tillsammans.Varför skulle SAS göra det?
Är tyvärr inte med på tankegången här, de är generösa nog att låta CUn gälla för alla pax på bokningen tycker du de ska räkna med folk som man indikerar via notering är ens ressällskap, jag tror att om det fubkar för dig så kan du nog köpa trisslott samtidigt ( dvs du har stor turMan lägger en notis att man reser tillsammans.
Fick du ett mail att hon ocksåJag och en kollega fick CU från GO till PLUS när vi reste till USA i våras. Vi var bokade på separata bokningar eftersom vi hade olika hemresedatum men resebyrån hade skrivit i en notis att vi reste ihop. Jag blev väldigt förvånad när vi skulle checka in och jag insåg att även min statuslösa kollega fått en CU till Plus och blivit tilldelad platsen bredvid min. Dock fick inte hon något mail om CU utan det gick bara till mig.