Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Jag har också fått 2 st CU direkt från Eco till Business, ena gången med gammelskorven CPH-NRT i slutet av maj i år, och tidigare under senhösten ORD-ARN med nyrenoverade kabinen. Alla andra CU har varit ett snäpp uppåt d.v.s. Eco till Plus, eller Plus till Business.

Hur funkar det med CU om man reser på separata bokningar, men har kontaktat SAS i förväg att man reser tillsammans, dvs sammanlänka bokningarna. Får bägge upgrade till högre klass eller bara EBD medlemmen?

Blev uppgraderad med fru ulagun till LAX. Bokade i Go, bjöd på och fick Plusupgrade.
Dagen innan mejl om CU till Business. Blev orolig om det gällde oss bägge och läste på.
Stod väldigt klart och tydligt att det gäller en själv samt kompanjon OBS singular, bokat på samma bokningsnummer Tror det blir svårt att hävda CU i pluralisform

Jag och en kollega fick CU från GO till PLUS när vi reste till USA i våras. Vi var bokade på separata bokningar eftersom vi hade olika hemresedatum men resebyrån hade skrivit i en notis att vi reste ihop. Jag blev väldigt förvånad när vi skulle checka in och jag insåg att även min statuslösa kollega fått en CU till Plus och blivit tilldelad platsen bredvid min. Dock fick inte hon något mail om CU utan det gick bara till mig.

Jag och en kollega fick CU från GO till PLUS när vi reste till USA i våras. Vi var bokade på separata bokningar eftersom vi hade olika hemresedatum men resebyrån hade skrivit i en notis att vi reste ihop. Jag blev väldigt förvånad när vi skulle checka in och jag insåg att även min statuslösa kollega fått en CU till Plus och blivit tilldelad platsen bredvid min. Dock fick inte hon något mail om CU utan det gick bara till mig.
Fick du ett mail att hon också
Blivit uppgraderad? När jag fick CU med två separata bokningar så fick jag ett mail och sedan sambon ett mail...

Toppen