Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Brukar du som är EBD/EBP bara hoppas på en CU eller köra "hängslen och livrem" i form av OT (ìn the past) eller plusgrade?
Beror helt och hållet på hur viktigt det är att åka i en högre klass. Att tro att en CU ska ske gör dig bara besviken, händer det så händer det men inget att räkna med.

Jag tänkte att det är ju en dagflygning över till New York så SAS plus duger bra.
Jag kommer köra lite mer plusgrade senare delvis för att jag vill ha poängen så det blir lättare för mig att nå Diamond igen.

Har haft 50% CU på 4 flighter (3 till USA och 1 till Asien). Flög till LAX (bokat i Plus) förra helgen men ingen CU och kunde fått eftersom det hade varit varannan. Uppgraderade med poäng vid gate, business var ganska tomt med många lediga platser. Verkar nu som att SAS missat dra poängen.

Flyger hem från SFO imorgon (bokad i plus) och hoppas på CU men hittills inget.

Har haft 50% CU på 4 flighter (3 till USA och 1 till Asien). Flög till LAX (bokat i Plus) förra helgen men ingen CU och kunde fått eftersom det hade varit varannan. Uppgraderade med poäng vid gate, business var ganska tomt med många lediga platser. Verkar nu som att SAS missat dra poängen.

Flyger hem från SFO imorgon (bokad i plus) och hoppas på CU men hittills inget.
Jag har långt ifrån 50%, har ibland gått 8-10 flighter utan CU..

Ja med, men reser oftast 'högsäsong' typ måndagar till US, torsdagar hem från US så Business brukar vara fullt.

Om du inte fått mail kan det lika gärna vara en opup.
Det var nog en opup för jag har inte fått något mejl ännu och nu är det 3 1/2 timma kvar till avgång.
Ifall det inte var Optiontown fast jag har inte fått något mejl därifrån heller.
Men det lär jag se på poängintjäningen.

EDIT: Det var inte Optiontown.
Jag hade fått mejl därifrån i onsdags men det låg i skräppostmeddelanden.

Har haft Diamantkort i drygt 2 år och imorgon är första longhaul flighten med SAS sedan CU började erbjudas, CPH-SFO i Go. Fick mail för 10 min sedan att det blev uppgradering till Plus för hela sällskapet. Tack SAS!

Ni som har en hög hitrate - bokar ni via sas.se eller resebyrå? Har typ 5 T/R till USA sista månaderna och bara ett enda segment fick CU. 100% failrate via resebyrå så här långt.
Kan inte skryta med hög hitrate då jag bara gjort en resa som diamond och fick returen uppgraderad. (iof hög hitrate om man ser det så) Men mina resor bokas alltid via Egencia.

Toppen