Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Fråga:

Åker Plus från HKG-ARL, har köpt en optiontown upgrade och är EBD.

Innebär detta att man ej är kvalificerad för CU?
Vad händer om man får en CU säg 25h innan avresa, innebär detta att man får pengar tillbaks från optiontown då?

Om man bortser från att du varken kan köpa Optiontown-uppgradering eller få Courtesy Upgrade på flyget till Arly, Burkina Faso (ARL) :D så hade jag samma scenario på min senaste resa från Arlanda (ARN) - Hong Kong. Då nekades Optiontown, men jag fick CU bägge vägarna. Optiontown uppgraderar före SAS kör sina Courtesy Upgrades så någon konflikt liknande poänguppgradering i förväg och Optiontown skall i teorin inte kunna hända...

Det stämmer nog inte helt och hållet, jag har fått vid följande tidpunkter 9:22, 10:44 och 15:47.
Att det inte är helt automatiserat kan vi nog konstatera med tanke på vad som rapporterats i denna tråd.
I och med att det inte är helt automatiserat så skulle jag gissa på att infon skickas under "kontorstid" i Sverige (därmed inte sagt att det styrs från Sverige).
Jag har fått mail om CU allt från 19.45 dagen innan flight kl 21 till 08.33 samma dag.

Låter lovande, har nu 19h kvar så hoppas fortfarande (plus till business), mina kolleger som fått CU tidigare har alla fått ca 24h innan flight.
Fick aldrig något mail men vid incheckning hade jag säte i business - "stealth" CU? :)
Kollade min bokning på SAS så sent som 15 min innan incheckning och såg då min bokning som plus och tidigare valt säte, hur ser det ut vid CU och bokningen på SAS, ser ni den då som uppgraderad?

Fick aldrig något mail men vid incheckning hade jag säte i business - "stealth" CU? :)
Kollade min bokning på SAS så sent som 15 min innan incheckning och såg då min bokning som plus och tidigare valt säte, hur ser det ut vid CU och bokningen på SAS, ser ni den då som uppgraderad?
Ja man kan välja säte i den nya kabinen. Har man inte fått mail om att det är just en CU kan det lika gärna vara en opup.

Ett par timmar efter att ha blivit nekad OT på morgondagens ARN-HKG så fick jag mail om CU till Plus och strax efter det ett SMS med erbjudande om cash upgrade.

i HK, åker mot SV imorgon. Nekad OT precis såg jag, få se om jag får CU. Hittils 1 CU, 1 upgrade vid gate (gratis) av 3 i år. Åker P imorgon och hoppas verkligen på det bästa. Någon som vet hur man kollar hur tillgängligheten ser ut på HKG-ARN flighten imorgon?

Fråga:

Åker Plus från HKG-ARL, har köpt en optiontown upgrade och är EBD.

Innebär detta att man ej är kvalificerad för CU?
Vad händer om man får en CU säg 25h innan avresa, innebär detta att man får pengar tillbaks från optiontown då?

Blev i god tid uppgraderade från Go till plus EWR-ARN. Till vår glädje fick vi mejl kvällen innan att vi fått CU till business.
Kostnaden för OT drogs som vanligt, dvs ingen återbetalning men vi fick economy extra poängen och en av de bättre flygningarna på länge.

Toppen