Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Det spelar ingen roll hur barnet färdas. Har man INF i bokningen så är man inte aktuell för CU.

Men.. Konstigare saker har ju hänt :).

Jag känner bara till två sätt att resa med inf. I knät eller egen stol. Vaggan är väl bara ett komplement till knävarianten?
Nja "vaggan" är ju något man bokar och blir tilldelad en speciell plats för. Har man barnet i knäet finns det betydligt fler sittplatsmöjligheter.

Nja "vaggan" är ju något man bokar och blir tilldelad en speciell plats för. Har man barnet i knäet finns det betydligt fler sittplatsmöjligheter.
Även om du får en specifik plats för barnet så reser barnet ändå som "infant in lap". Finns ju inget som heter "infant in cot" eller liknande.
Jag är inne på Bryants linje att det finns två sätt att resa med barn under 2 år, antingen infant in lap eller eget säte. Att man sedan kan få en korg som barnet kan ligga i är en annan sak, barnet kommer dock fortfarande att räknas som infant in lap eller att den har eget säte. Så ser jag på det i alla fall.

Men du sitter ju ändå på en specialplats i planet som är vigd åt babycot.
Ja men vad har specialplatsen med att göra om du ska få en CU eller inte?
Sitter jag vid en specialplats som nödutgång så kan en CU gå igenom och jag få mittsäte i mittenraden i plus. Vilket säte man har tilldelat spelar ingen roll för CU.

Andra saker som också skulle tala emot ditt argument är att CU kommer 3-24h innan avgång, för mig har den kommit 6-18h innan.
Vid den tidpunkten är det möjligt för vem som helst att välja platsen där man potentiellt kan ha en korg för barnet både i plus och i business. Skulle de då flytta på den personen som checkat in och valt denna plats för att en som reser med infant in lap ska få den?

Tittar man på vilken information som kommit ut så står det
"Infant gör att hela PNR diskvalificeras för uppgradering"
En infant är ju en infant oavsett hur man reser.
Tills motsatsen är bevisad så får vi nog utgå ifrån att med infant i bokningen så blir det ingen courtesy upgrade oavsett hur barnet reser.

Infant och CU. Jag tror jag blev missförstådd från början. Jag har från första stund sett att det står om Infant i trådstarten. För tydlighetens skull och för att undvika "Läs trådstarten..." så skulle jag ha skrivit det i inlägget från början.

Men trots detta måste man väl få öppna en frågeställning kring det? Eftersom ingen verkar ha fakta. Någon här, SAS, Diamantsupporten eller jag själv så lägger ner frågeställningen och så återkommer jag om två veckor när jag själv rest. Då vet vi förhoppningsvis. Businessbarn eller inte. =)

Trevlig kväll!

Infant och CU. Jag tror jag blev missförstådd från början. Jag har från första stund sett att det står om Infant i trådstarten. För tydlighetens skull och för att undvika "Läs trådstarten..." så skulle jag ha skrivit det i inlägget från början.

Men trots detta måste man väl få öppna en frågeställning kring det? Eftersom ingen verkar ha fakta. Någon här, SAS, Diamantsupporten eller jag själv så lägger ner frågeställningen och så återkommer jag om två veckor när jag själv rest. Då vet vi förhoppningsvis. Businessbarn eller inte. =)

Trevlig kväll!
Frågan är som sagt helt öppen och det är fritt fram att ställa den. Vi har svarat utifrån vad vi vet och den info som kommit fram om vad som gäller för CU. Enligt denna info så blir det ingen CU om man har en infant i bokningen, oavsett hur denna infant ska resa.

Toppen