Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Finns flera rapporter här om folk som fått nekade poängupgraderingar samt OT och sen fått CU.

Men om du vill veta vad jag tror, så är mitt svar på din fråga Ja. Om det inte är så är de ju inkompetenta som bolag...
Jag har fått CU trots avslag på poänguppgradering.
Jag tror inte att systemen är så smarta (ännu) så att ev ansökan om poänguppgradering/OT påverkar CU. Men förr eller senare lär det komma.

Ingen courtesy på PVG - CPH idag. Visserligen så fanns det massor av säten lediga i SAS Go.
Oavsett så var det en ok flygning där jag hade 4 säten för mig själv och Pursern Mikael tilltalade mig med namn.

Aldrig mer transfer i PVG dock :)

Ingen courtesy på PVG - CPH idag. Visserligen så fanns det massor av säten lediga i SAS Go.
Oavsett så var det en ok flygning där jag hade 4 säten för mig själv och Pursern Mikael tilltalade mig med namn.

Aldrig mer transfer i PVG dock :)
Har fortsatt til gode å høre om noen som har blitt oppgradert PVG - CPH med OT eller Courtesy. Har dog hørt om mange (meg selv inkludert) som har har blitt oppgradert CPH - PVG.

Trevligt, OT på 530euro blir nekat och man får en Courtesy upgrade på Sk983 imorgon från Go -> Plus :)
Ser ut att vara nya kabinen så ska försöka med en poäng upgradering till C.

Har fortsatt til gode å høre om noen som har blitt oppgradert PVG - CPH med OT eller Courtesy. Har dog hørt om mange (meg selv inkludert) som har har blitt oppgradert CPH - PVG.

Jag har blivit uppgraderad med OT PVG-CPH i november 2015, vi var två i bokningen en EBD och en EBG

Fick just min första courtesy upgrade på CPH-SFO imorgon (min tredje longhaul sen courtesy upgrade infördes).
Tyvärr "bara" Go->Plus, men det är ju en dagflygning och jag måste säga att när jag flög med nya kabinen så tyckte jag faktiskt att Plus såg riktigt trevlig ut.

Fick just min första courtesy upgrade på CFH-SFO imorgon (min tredje longhaul sen courtesy upgrade infördes).
Tyvärr "bara" Go->Plus, men det är ju en dagflygning och jag måste säga att när jag flög med nya kabinen så tyckte jag faktiskt att Plus såg riktigt trevlig ut.
Fick du den på mailen eller vid incheckning?

Hej, vill bara berätta om min sista upgrade. Blev bokat i ECO mellan CPH - PEK och köpte OT i C (men bara C, ej SAS+) för T/R. På väg till PEK gick OT genom men på väg tillbaka blev det avslag, men jag fick Courtesy Upgrade till SAS+. Fick ett meddelande ca 24 timmar innan avgång via epost. Vid check-in frågade jag om jag kunde uppgradera med cash till C, men det var bara möjligt med poäng (25k). Damen berättade dock att jag får seat block (pga DIA) och så var jag nöjd och tog plats i PLUS.
(Lite off topic: Flyget blev tyvärr en stor besvikelse trots den fina upgraden: paxen som satt före mig var stupfull. Han skrek, sjöng och bråkade med besättningen efter de vägrade att servera mer gin o tonic åt honom. Han höll på med det nästan hela flyget. Även kaptenen kikade in i kabinen men kollade bara läget. Paxen blev lite lugnare efter pursern ställde upp och satt honom på plats. Sen däckade han men när han vaknade efter en timme så verkade det att han hade glömt hela konflikten och började om med det. Jobbigt för medresande och personalen såklart )

Toppen