Golfkillen
Medlem
Nu så, mindre än 24 timmar kvar till avgång och inget mail från SAS. Gissar således att det inte blir någon courtesy upgrade denna gång. Skall jag få chans att göra smoothie-testet på long haul?!
Senast jag åkte till Hong Kong kom bekräftelsen ungefär 6h innan avgångNu så, mindre än 24 timmar kvar till avgång och inget mail från SAS. Gissar således att det inte blir någon courtesy upgrade denna gång. Skall jag få chans att göra smoothie-testet på long haul?!
Aha, då är det inte kört än. För om jag fattat det rätt så är det varannan t/r-resa som kan bli uppgraderad? Dvs blev jag uppgraderad Köpenhamn - San Francisco kan jag också bli uppgraderad San Francisco - Köpenhamn?!Senast jag åkte till Hong Kong kom bekräftelsen ungefär 6h innan avgång
Nu var det ett tag sedan jag läste om det, men som jag minns rätt så var det flight-vis, dvs blir du uppgraderad CPH-SFO så blir du diskvalificerad för uppgradering på nästa flight (dvs hemresan).Aha, då är det inte kört än. För om jag fattat det rätt så är det varannan t/r-resa som kan bli uppgraderad? Dvs blev jag uppgraderad Köpenhamn - San Francisco kan jag också bli uppgraderad San Francisco - Köpenhamn?!
Borde funka att bli uppgraderad både tur och retur om jag förstår det rätt?!I den engelskspråkiga texten verkar det som att det är korrekt.
Konsekvensen blir rimligtvis att man kan bli uppgraderad både på utresan och returen på samma PNR![]()
Väljer att hänvisa till mitt inlägg 187 i denna trådSpelar det någon roll om man är incheckad eller inte för courtesy-upgrade? Det borde inte göra det men finns det någon allmän känsla på forumet om detta?
Är nog lite osäkert på den frågan ännu skulle jag tro. Mig veterligen ingen som rapporterat om att man fått courtesey upgrade på utresa och hemresa. Ingen annan som rapporterat om att man blivit uppgraderad på 2 utresor efter varandra heller (om jag inte missat något).Aha, då är det inte kört än. För om jag fattat det rätt så är det varannan t/r-resa som kan bli uppgraderad? Dvs blev jag uppgraderad Köpenhamn - San Francisco kan jag också bli uppgraderad San Francisco - Köpenhamn?!