Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Senast jag åkte till Hong Kong kom bekräftelsen ungefär 6h innan avgång
Aha, då är det inte kört än. För om jag fattat det rätt så är det varannan t/r-resa som kan bli uppgraderad? Dvs blev jag uppgraderad Köpenhamn - San Francisco kan jag också bli uppgraderad San Francisco - Köpenhamn?!

Spelar det någon roll om man är incheckad eller inte för courtesy-upgrade? Det borde inte göra det men finns det någon allmän känsla på forumet om detta?

Aha, då är det inte kört än. För om jag fattat det rätt så är det varannan t/r-resa som kan bli uppgraderad? Dvs blev jag uppgraderad Köpenhamn - San Francisco kan jag också bli uppgraderad San Francisco - Köpenhamn?!
Nu var det ett tag sedan jag läste om det, men som jag minns rätt så var det flight-vis, dvs blir du uppgraderad CPH-SFO så blir du diskvalificerad för uppgradering på nästa flight (dvs hemresan).

Är nog lite osäkert på den frågan ännu skulle jag tro. Mig veterligen ingen som rapporterat om att man fått courtesey upgrade på utresa och hemresa. Ingen annan som rapporterat om att man blivit uppgraderad på 2 utresor efter varandra heller (om jag inte missat något).

Läser man första inlägget så tolkar jag texten som att det är varannan flight man kan bli uppgraderad på
"Om du uppgraderades på din senaste longhaul med SAS "Courtesy Upgrade" är man diskvalificerad för "Courtesy Upgrade" nästa resa."
Frågan är ju hur man definierar resa i detta fallet. Är resa en tur och retur, eller är enkel en resa?

Toppen