Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

D

Deleted member 4140

Guest
Ingen upgrade på SK983 imorgon, hit raten är väl 3-4/30 :)
 

Frigidus

Medlem
Sitter på Lanvetter på väg mot CPH och mot PEK senare ikväll med SK995.
Första longhaul som Diamond och hade hoppats på CU. Dock inget mejl ännu.

Vad är er erfarenhet av hur nära inpå man kan få besked? Kollade vid incheckningen att det var 5 platser lediga i economy extra CPH-PEK. Dock sa hon även att 4 personer frågat samma sak innan mig. Antar jag sitter runt några personer i loungen och värmer för språngmarsch att köpa uppgrade :)
 

Frigidus

Medlem
Sitter på Lanvetter på väg mot CPH och mot PEK senare ikväll med SK995.
Första longhaul som Diamond och hade hoppats på CU. Dock inget mejl ännu.

Vad är er erfarenhet av hur nära inpå man kan få besked? Kollade vid incheckningen att det var 5 platser lediga i economy extra CPH-PEK. Dock sa hon även att 4 personer frågat samma sak innan mig. Antar jag sitter runt några personer i loungen och värmer för språngmarsch att köpa uppgrade :)

Blev ingen CU trots 3 lediga stolar i Plus. Hade ändå inte velat ha den. Var gamla kabinen och dom lediga säterna var mittsäten.
Det roligaste var att business var fullt och plus sånär med 3 lediga. Men ekonomi var typ 25% beläggning. Gissa var flest hade full flat beds :)
 

Frigidus

Medlem
Bättre lyckat på min hemresa PEK-CPH idag. Blev uppgraderad från Go till Business. Jäkligt skönt efter en stressig vecka.

Dock fick jag inget e-mail innan och blev inte heller informerad vi incheckning. Tänkte att jag hade min valda plats i go men när jag ögnade till på bordingkortet på väg mot gate såg jag det var rad 4 och klass Cc. Trevlig överraskning.
Min Diamondgranne hade oxå fått uppgradering från plus men han fick iaf besked på e-mail.
Antar det kan varit en opup för jag är säker på att dom har min mejladress.
 
Stämmer verkligen varannan PNR ? Baserat på mina erfarenheter är det varannan flight? Dvs. Jag har vid flera gånger blivit uppgraderad (via CU) på efterföljande PNR, men aldrig åt båda hållen på samma.....

Ställer mig samma fråga då jag gjort en T&R till USA i GO och fick utresan uppgraderad på CU men hemresan va de verkligen frånvaro (la ju poäng till business istället). Åker en SAS GO till HKG nästa vecka så hade hoppas få PLUS ut i så fall men de här lär vi väl aldrig få veta, samma hemlighetsmakeri som de va med OT och nu även Plusgrade......
 

nota bene

Medlem
Den har jag väl 100% hit-rate på ännu så länge från Go-Plus ena vägen. Dock senast i Plus fick jag inte någon till C då det var fullt bägge vägarna (ena vägen gick några point upgrades igenom men jag var på flygplatsen 80 min innan avgång så det var för sent).

Jag har ännu bara haft EN t/r (av 10?) där jag inte fått CU ena vägen.
 

joemume

Medlem
Ni som har en hög hitrate - bokar ni via sas.se eller resebyrå? Har typ 5 T/R till USA sista månaderna och bara ett enda segment fick CU. 100% failrate via resebyrå så här långt.
 
Toppen