Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Är det 15 lediga platser lär det knappast ha varit Op-Up?
Jag fick Op-Up på Hamburg->Stockholm från SAS Go till SAS Plus vid gaten trots att kabinen i SAS Go var inte fullbokad.
(På Europa linjen känns det lite onödigt att uppgradera någon när de kan bara flytta SAS Plus skylten framåt)

Jag fick Op-Up på Hamburg->Stockholm från SAS Go till SAS Plus vid gaten trots att kabinen i SAS Go var inte fullbokad.
(På Europa linjen känns det lite onödigt att uppgradera någon när de kan bara flytta SAS Plus skylten framåt)

Men du är ju verkligen VIP på denna rutt!
Är du EBD?

Fast skylten kan ju bara "flyttas 3 platser", och inte individuella säten.

Och om det inte vore för track record, så skulle det ju kunna vara för att bibehålla seat block i plus. Men den tror jag inte på själv :)

Mina första courtesy upgrades kom helt enligt plan, varannan flygning och således 3/6 uppgraderingar.
Sen hände något och senaste två resorna är resultatet 0/4. Har inte kunnat dra några slutsatser om det kan bero på kabinfaktor eller något annat logiskt.

Misstänker snarare att det återigen är den mänskliga faktorn (i en källare djupt under Kastrup) som spelar in här...

Kan nog vara en OpUp även om jag inte skulle tro det. Kanske en courtesy till Plus och en OpUp direkt på det - man vet ju inte hur systemen fungerar bakom ytan...

Toppen