Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Gweilo_2

Medlem
I tisdags till Business till PVG. Det roliga var att jag hade begärt uppgradering via hemsidan för ca 30 dagar sedan, och fick avslag i måndags. Ca 30 minuter senare dök den fria uppgradering upp istället. Gamla kabinen.
 
  • Gilla
Reactions: jlo

Canadien

Medlem
Kul! Väntar fortfarande på min första. Nästa chans blir troligen i Januari, har bara andra bolag bokade innan dess.

Om SAS kunde kommunicera lite tydligare om denna förmån, jag har bara läst om den här, aldrig fått mail / brev om förmånen, och t o m utfästa att det är mer regel än undantag att det sker så skulle åtminstone jag som frekvent Eco-longhaulare med *A och SkyTeam försöka styra om det mesta till SAS. Tror inte det urholkar deras Businessprodukt om det bara finns 15,000 Diamonds. De skulle för min del iofs gärna få höja gränsen till 150k poäng om uppgraderingen blev mer regel om plats finnes.
 

Asverde

Medlem
Om SAS gick ut med att det var mer regel än undantag med uppgraderingar skulle det väl bli ganska många spaltmeter med gnäll här inne när folk inte blir uppgraderade... Jag är mer benägen att hålla med Agehalls 2:a budord; boka den klass du vill resa i, allt annat ska ses som en bonus.

Själv gjorde jag min första resa som Diamond på ARN-CPH-SFO för två veckor sedan. Ingen recognition och ingen uppgradering, varken dit eller hem. Igår, andra resan, på ARN-ORD var jag redan uppgraderad när jag skulle checka in 23 timmar innan avgång (go till plus). Dock kom det inget mejl om detta.
 
Toppen