Senator skrev:Du behöver test för loungen men inte för transit.Klicka för att utvidga...
Va? Test alt vaccination är det ändå väl? (iaf förra veckan när vi passerade)
Senator skrev:Du behöver test för loungen men inte för transit.Klicka för att utvidga...
TDB skrev:Lufthansa skriver dette om adgang til lounge : FFP2 or medical mask obligatory. For access, please provide a negative COVID test(max 24h) and either a proof of vaccination (EMA authorized vaccine) or recovery (2G+). No test necessary for guests with 3rd vaccination (booster).Klicka för att utvidga...
Att det krävs ett negativt test för transfer hade jag koll på. Det förändrar ingenting i sak för oss eftersom det sedan länge krävts ett negativt test för att komma in i USA. Det var just loungen jag funderade kring, jag hade missat skrivelsen om "2G+"och innebörden av det.Senator skrev:Det var faktisk inte loungen jag tänkte på men att ditt barn måste ha negativt test för att överhuvudtaget kunna flyga via FRA eller MUC. Det står såhär:Klicka för att utvidga...
Det får man nog räkna med att ta på reseförsäkringen.Cristoffer Cedergren skrev:Sitter med tre tågresor t&r Linköping-Sthlm nu när event och konserter ställs in pga nya restriktioner. Hoppas att SJ inför fri ombokning igen, som under 2020.Klicka för att utvidga...
Jag ser redan nu en antydan att man inte kan komma att anses vara fullvaccinerad ens efter tre doser... Bifogar en skärmdump från dagens övning...Senator skrev:Jag tror definitionen av fullvaccinerad kommer ändras innan utgången av mars för de flesta länder.Klicka för att utvidga...
Du kom inte på någon smartare kommentar idag heller?fcx skrev:Det får man nog räkna med att ta på reseförsäkringen.Klicka för att utvidga...
Ser inte bättre ut än så, nej.Cristoffer Cedergren skrev:Du kom inte på någon smartare kommentar idag heller?Klicka för att utvidga...
Nils Håkansson skrev:Konstaterar att morgonens "fakirflygning" SK1011 SFT-ARN medförde 14 passagerare, 7 plus och 7 eko. Blir spännande att se vilka nedskärningar på linjenätet som kommer närmaste dagarna.Klicka för att utvidga...
Moco skrev:På ämnet, SAS pausar ARN-SDL from 29 januari till och med den 12 mars. Trist.Klicka för att utvidga...
En kollega bosatt i Göteborg hade 2 resor inbokade (billigast möjliga) för att åka till kontoret i Solna.... nu har vi stängt kontoret igen.Cristoffer Cedergren skrev:Sitter med tre tågresor t&r Linköping-Sthlm nu när event och konserter ställs in pga nya restriktioner. Hoppas att SJ inför fri ombokning igen, som under 2020.Klicka för att utvidga...
QR kod I telefonen scannades för mig, inga problem alls.ptotheg skrev:Ni som gjort transit via OSL har det gått bra att visa/bekräfta att man fyllt i allt i Norges ”system” digitalt? Orkar inte åka till kontoret för att skriva ut fler covid-relaterade papperofftopic: Positivt uppsving för PRINT-marknaden till följd av covid?Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Nej, du måste fortfarande registera dig i systemet.Men det går snabbt och enkelt.Test on arrival vet jag inte, i mitt fall fanns inte det kravet när jag passerade sist, men du slipper åtminstone pre departure test förutsatt att du är fullt vaccinerad. Transit på gardemoen var öppen när jag var där iaf, så man behövde inte gå ut genom tullen och tillbaka. Men jag vet inte var in arrival testen faktiskt sker..Klicka för att utvidga...
Jag fick explicit svaret att det var krav när jag frågade och de som inte hade registrerat avvisades från passkön och fick ställa sig i ett hörn och göra det för att sedan ställa sig sist i kön och försöka igen när den gått igenom.Homer skrev:När har det blivit ett krav? för 3 veckor sedan flög jag Spanien via Oslo, jag fyllde inte i någontingoch det var ingen som frågade efter något heller.På Avinors sida står det (utan referens)How about international transfer?Foreign nationals in transit at an airport in Norway (both international airport transit and within the Schengen area) are exempt from the entry regulations.Information in connection with the coronavirus (COVID-19) - AvinorKlicka för att utvidga...