Doctor-X
Medlem
Tysklands lockdown light nu förlängd till 10 januari , bye bye jul- och nyårstrippar.
Fortfarande att inga restauranger får servera mat ?
Tysklands lockdown light nu förlängd till 10 januari , bye bye jul- och nyårstrippar.
Torsdag igen och ny uppdatering från ECDC. Här kan man ana att saken sakta är på väg åt rätt håll nu. Norge har förbättrat läge i två regioner och ingen del på kartan har försämrats sedan förra veckan.
Fortfarande att inga restauranger får servera mat ?
Du menar att inget av de röda områdena har blivit rödare....och ingen del på kartan har försämrats sedan förra veckan.
Man får försöka glädjas åt det lilla, att de få delar som inte redan var röda fortfarande håller emotDu menar att inget av de röda områdena har blivit rödare....
Inte för att vara djävulens advokat men det går ju inte att försämra ett läge där det redan är max. Det är ett 3-färgs-system. Detsamma gäller ju tyvärr resten av kartornaoch ingen del på kartan har försämrats sedan förra veckan.
Jag förstår vad du syftar på, men det skulle faktiskt kunna vara ännu sämre. T.ex. håller Irland, Island, Norge och Finland emot. Sen är det ju svårt att se om det finns nyanser av rött, men det tror jag är hela tanken med kartan.Inte för att vara djävulens advokat men det går ju inte att försämra ett läge där det redan är max. Det är ett 3-färgs-system. Detsamma gäller ju tyvärr resten av kartorna
Dock har det ju skett försämringar.
Goda nyheterna är att EU, som helhet har färre fall nu, vi är påväg ner för berget. Vissa länder ser inte det än då vi är i olika faser.
Visa bifogad bild 115241
Jag tror också att det finns en tanke, lite tydligt. Det är ju farligt att jämföra, men det är ju omöjligt att inte göra detJag förstår vad du syftar på, men det skulle faktiskt kunna vara ännu sämre. T.ex. håller Irland, Island, Norge och Finland emot. Sen är det ju svårt att se om det finns nyanser av rött, men det tror jag är hela tanken med kartan.