Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Valley

Medlem
Hade trott jag skulle fått boka in en 4-5 resor för nästa år och även lyckats få tillbaka min bonvoyade hotellheder med en challenge.
Tyskland, Skottland och Finland står (stod) på programmet.

Men det verkar liksom kört nu.
 

fly4fun

Medlem

NyfikenGrau

Medlem
Dystra nyheter är väl inget nytt, men men, flygbolagen behöver ännu mer hjälp för att klara vintern:

Airlines need another $80 billion in aid to survive - IATA | Reuters

En annan dyster nyhet här i Tyskland är att det ryktas om att delstaterna gemensamt kommer föreslå förlängning och skärpning av lockdown från 30 november till 20 december när de träffar Merkel igen onsdag 25 november.

Man får väl hoppas att den dystra tiden nu är La grande finale på den här skiten och att vaccinen släpps kvickt nästa kvartal eller nåt.
 

011430121

Medlem
En annan dyster nyhet här i Tyskland är att det ryktas om att delstaterna gemensamt kommer föreslå förlängning och skärpning av lockdown från 30 november till 20 december när de träffar Merkel igen onsdag 25 november.
.
Har en resa till Berlin planerad där hemresan är den 20 dec, en av få resor som inte har blivit en 737-700, blir väl att avboka den efter den 25 nov tydligen.
 

ekf

Medlem
Last edited:
SAS bytade flygplan till en ATR-72 (som flyger långsammare) och därmed kommer jag att landa 20 minuter efter ordinarie tidtabell. Kommer SAS tillåta att jag bokar om biljetten gratis pga detta? Avgångstiden har inte ändrats.
 
Toppen