Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Samma här. Hoppas USA öppnar upp så det blir en resa dit i vinter. Jag hoppas på en tidig vår resa till Washington och hälsa på vänner där som jag haft länge på Facebook. Läget bör - förhoppningsvis - bli bättre till slutet av året. Jag hoppas och tror det iallafall.

Jag har en dåres hopp till min septemberbokning.... :) tur att det är en SAS Award! Om det nu inte visar sig att en direktflight från London hade funkat bättre än från Arlanda.

Jag har en dåres hopp till min septemberbokning.... :) tur att det är en SAS Award! Om det nu inte visar sig att en direktflight från London hade funkat bättre än från Arlanda.

Vem vet, det kanske går snabbare än vi tror:) Hoppas på ett vaccin som fungerar så vi kan börja resa igen utan hinder. Detta är en märklig situationo_O

Har inte sett att detta rapporterats tidigare men Iberia planerar öppna linjerna MAD-ARN och MAD-CPH i juli:

Iberia to resume short and medium haul routes on July 1
Leave a reply
  • Iberia Group airlines will initially supply 21% of seat capacity on short- and medium-haul routes, which will rise to 35% as restrictions are lifted.
  • To some 40 destinations in Spain and Europe in July and to 53 in August
  • The airline is prepared to resume long-haul flights as soon as conditions allow, and travel restrictions are lifted.
  • In June, Iberia is maintaining a minimum level of air connectivity similar to that of May connecting Madrid with some Spanish destinations in addition to London and Paris
  • All tickets purchased from now until 30 June for flights taking place until 31 December can be changed once without penalty.
  • Customers holding vouchers from previous flights may now use them for their summer vacations.

Starting on July 1, 2020, Iberia will gradually resume its short- and medium-haul flight program, with change flexibility for all customers.

The airline is also prepared to resume long-haul flights as soon as conditions allow and quarantine and travel restrictions are lifted in the countries served by Iberia.

In June, Iberia is maintaining a minimum level of air connectivity similar to that of May connecting Madrid with the Spanish Islands (Canary Islands and the Balearic), Barcelona, Bilbao, Asturias, Vigo, La Coruña, London and Paris.

In July and August Iberia, Iberia Express, and Iberia Regional will fly to at least 40 and 53 destinations, respectively, with a total of at least 194 return flights per week scheduled in July, and 359 in August.

This amounts to just 21% of normal seat supply on the short- and medium-haul network, which may rise to 35% as demand increases.

In mainland Spain, services will be resumed to Alicante, Almeria, Asturias, Barcelona, Bilbao, Granada, Jerez, La Coruña, Malaga, Pamplona, San Sebastian, Santander, Santiago, Seville, Valencia, and Vigo. The Iberia Group will also fly to Tenerife Norte, Tenerife Sur, Gran Canaria, Lanzarote, Fuerteventura, and La Palma in the Canary Islands, and to Majorca, Menorca, and Ibiza in the Balearics.

Iberia will also resume European flights in July to Athens, Brussels, Dubrovnik, Geneva, Lisbon, London, Milan, Munich, Oporto, Paris, Rome, Stockholm, Venice, and Zurich, as well as to Dakar in Senegal in Africa; and in August will add Berlin, Bologna, Copenhagen, Dublin, Faro, Frankfurt, Lyon, Manchester, Marseilles, Prague, Santorini and Toulouse, as well as Marraquesh in Marocco.

Källa: Iberia to resume short and medium haul routes on July 1 | World Airline News

Har ett flyg till Mallis med SAS (i Plus om det spelar roll) i slutet av september för 2 personer. Har för mig att jag läst att man kan köpa en 3:e plats så att vi har hela raden för oss själva eller är jag ute och cyklar här? Loggade in på SAS men hittade inte där att jag kunde göra det. Någon som gjort det och vad var i så fall kostnaden? Känner mig inte helt bekväm att ha någon bredvid mig i dessa tider.

Har ett flyg till Mallis med SAS (i Plus om det spelar roll) i slutet av september för 2 personer. Har för mig att jag läst att man kan köpa en 3:e plats så att vi har hela raden för oss själva eller är jag ute och cyklar här? Loggade in på SAS men hittade inte där att jag kunde göra det. Någon som gjort det och vad var i så fall kostnaden? Känner mig inte helt bekväm att ha någon bredvid mig i dessa tider.
https://www.businessclass.se//forum/threads/betald-seat-block-extra-säte-på-sas-flygning.32480/

Om du redan har köpt biljetten är det för sent. Du måste boka via telefon och i samband med det lägga till tjänsten - går inte att boka online eller lägga till i efterhand.

Om det inte är plus saver är ett alternativ att boka av den du har och boka ny på samma avgång kanske?

Toppen