Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

scholdborg

Ny medlem
SAS har nu förlängt kostnadsfri om- och avbokning:

Coronavirus

(Updated 14FEB20)

Information regarding SAS flights to and from Shanghai, Beijing and Hongkong
The safety of our passengers and employees is our highest priority. A new evaluation has been made of the situation in China regarding the Coronavirus and SAS has decided to prolong the suspension of all flights to and from Shanghai and Beijing until March 29th. Refunds and rebooking possibilities are offered for affected passengers.

Refund
We also offer a refund if you are travelling to, from or via Beijing, Shanghai and Hongkong between 26 January 2020 - 29 March 2020.
 

Glenn E

Medlem
Jag blir på Bali för nu.
Min arbetsgivare i Shanghai ville inte att jag åker till Sverige nu.
Jag har köpt en ny laptop så jag kan jobba remote.
Varvar 5 dagar på Hilton Bali med 5 dagar på Hilton Garden Inn.
Det blir ett snittpris på 9900 poäng per natt med de kampanjer hilton har nu.
Med 1 miljon poäng kan jag hålla på så ett tag.
Betalade för visa on arrival så jag kan vara här till 6 april då jag har en biljett till Shanghai.
Jag hoppas allt är löst tidigare än så.
Jag sitter i loungen på Hilton Bali nu med utsikt över Stilla Havet / Indiska Oceanen.
Sämre kan man ha det.
5CA4B8CE-0DA0-4C91-BF2F-461CC7B84294.jpeg
1C8138BF-9995-44E5-B150-431173754408.jpeg
89153366-A878-4491-A3F7-DEFAABCDDA0E.jpeg
90588FFD-6502-4564-959A-13AAB3A1E923.jpeg
4A8FAA67-E5AA-45CC-A85D-0434EFC0A403.jpeg
 
Last edited:
Fast kurvan sköt ju i taket nu i veckan vad gäller antalet smittade?

Kan det ha med det här att göra? Ur WHOs dagliga uppdatering från 13 februari.

Overnight 14’840 cases, including 13’332 clinically diagnosed cases were reported from Hubei. This is the first time China has reported clinically diagnosed cases in addition to laboratory-confirmed cases. For consistency, we report here only the number of laboratory-confirmed cases. WHO has formally requested additional information on the clinically diagnosed cases, in particular when these have occurred in the course of the outbreak and whether suspect cases were reclassified as clinically diagnosed cases.

https://www.who.int/docs/default-so...0213-sitrep-24-covid-19.pdf?sfvrsn=9a7406a4_4

Länkning till dokumentet verkar vara lite nyckfullt, men det ligger här som rapport 24.
Situation reports
 

taxvalp

Medlem
Sammanställning från IATA vad som gäller

IATA - International Travel Document News

Intressant att se varationen av regler. Kiribati är tuffa - dit verkar inte svenskar vara välkomna (såvida man inte har varit 14 dagar i "karantän" först).

KIRIBATI
- published 06.02.2020
Passengers who have been in a country with confirmed cases of Novel Coronavirus (2019-nCov) are not allowed to enter Kiribati. They must have stayed in a country with no confirmed cases of Novel Coronavirus (2019-nCov) for a period of minimum 14 days before entering Kiribati.
 
Toppen