Kimmen00
Medlem
Åh andra sidan är alla kroater jag möter fullvaccinerade, enligt dem själva. Många är glada att se besökare igen. Mask inomhus i butiker är ingen som fuskar med här.
Ja, var det du som undrade? Stället är perfekt om man vill bo i lägenhet med pool. Ingen lyx men rent, fräscht och bra AC. Gratis cyklar att låna. Korcula Hills ligger granne med stället.
Apartments Valeria
Google Maps
Finns på Airbnb.
https://abnb.me/LVFxAcMGFhb
Nu blev vi OT, men tipset till alla som ska ut och resa i sommar är ju att ta ansvar, se till att bo där det inte är en massa folk och kunna ta sig hem säkert om man blir sjuk. Jag minimerade min tid bland folkmassorna i Split. Här på Korcula är det väldigt lugnt och skönt.
![]()
I Dubrovnik och Babin Kok var de hyfsat ordentliga med mask inomhus, med detta menat att ALLA hade den under näsan..
Här i Tucepi / Makarska har folk max masken på svaj hängandes från ena örat om de ens har den inomhus .. Väldig skillnad. Så förvånad över hur mkt turister det är, varav 80% är Polacker, resten från Tyskland, Ungern, Tjeckien och Slovakien. Ytterst få nordbor har vi hört..