Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Tråkiga nyheter. Jag har en resa bokad till Bali i April. Tyvärr inte med avbokningsbart hotell just denna gång!
upload_2020-3-2_11-22-52.jpeg

Efter mycket velande fram och tillbaka kommer jag flytta min resa om två veckor till Singapore till maj. Det känns onödigt som det är nu.

Däremot verkar Barcelona vara ok, samt transit i Zurich och Frankfurt vara väldigt lugnt så jag åker denna veckan.

Efter mycket velande fram och tillbaka kommer jag flytta min resa om två veckor till Singapore till maj. Det känns onödigt som det är nu.

Däremot verkar Barcelona vara ok, samt transit i Zurich och Frankfurt vara väldigt lugnt så jag åker denna veckan.
Jag börjar nästan känna att man borde åka till Singapore, de verkar ha sjukt bra koll och ordning och reda i sitt Corona-virusarbete. Gillar man att knarka information om viruset så är deras transparens här fantastisk:
MOH | Updates on COVID-19 (Coronavirus Disease 2019) Local Situation

Notera t.ex. case 107 som verkar blivit smittad i Indonesien för ett par veckor sedan, trots att Indonesien då inte hade några fall...

Kollade in de första sidorna i tråden men såg inget. Vet ni om reseförsäkringen i Amex Elite täcker köp av flygbiljetter om i Coronaviruset skulle så slut stort i nuvarande områden som inte slagit ut stort. Tex. köpa biljetter till Spanien nu och det slår ut om 2 månader.

• Gilla
Reactions: Gru
Fick följande SMS från SAS nu:

Dear passenger,

Due to the current situation in China, USA authorities now require all inbound travelers to answer questions about their possible recent travel to Mainland China. Questioning of departing passengers will take place at Scandinavian airports until further notice. Please keep yourself updated with the latest information published here: Message - Traffic Information | SAS.

Regards SAS

Jag börjar nästan känna att man borde åka till Singapore, de verkar ha sjukt bra koll och ordning och reda i sitt Corona-virusarbete. Gillar man att knarka information om viruset så är deras transparens här fantastisk:
MOH | Updates on COVID-19 (Coronavirus Disease 2019) Local Situation

Notera t.ex. case 107 som verkar blivit smittad i Indonesien för ett par veckor sedan, trots att Indonesien då inte hade några fall...

Singapore är lugnt men jag behöver åka hem från Hong Kong.

Jag avbokade min resa till Seoul den 2 april. Passade på nu när Thai ändå ställde in en av mina flighter (blev dock snabbt ombokad till en annan flight) så jag slapp betala 450 kr i avbokningsavgift, via Tallinn. Är egentligen inte så rädd för viruset utan mest rädd att fastna i karantän någonstans och missa familj och jobb.

Toppen