mha321
Medlem
Jag tror ju inte mötesindustrin bara kommer att lägga sig platt och ge sig, tänker på alla delar som håller den uppe med hotell, intressanta talare m.m Att få mingla med säg Carl Bildt i verkligheten är ju inte samma sak som att göra det på online.
Den första mässan att öppna fysiskt kommer ju bli startskottet. Tänker på stora mässor som CeBit, Bilmässor, GMS Mobile World, stora företagsevent såsom Apple. Skulle någon av dessa öppna i Q3/Q4 i år kommer det nog börja röra på sig igen.
Många marknadsföringsavdelningar sitter nog och funderar på var man ska lansera nästa produkt/tjänst.
På mycket håller jag med dig, men just det där med stora mässor är betydligt mer tveksamt tror jag. De var ju redan ett utdöende släkte innan pandemin och många av dem har nog fått dödsstöten nu. I fler och fler branscher har man helt enkelt inte haft råd att invänta "den stora branch mässan", där man dessutom får dela datum med konkurrenternas lanseringar.
Nu har fler vant sig vid att göra företags specifika lansering events (typ som Apple, som du nämner), och med dessa till större del online kan även de lite mindre spelarna vara med...