Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Tänker att det kommer bli så, men tror det måste komma igång lite mer innan det blir praxis, dessutom behöver man 2 doser innan vaccineringen är klar och inget land är väl där än.
Och utöver det är det väl ännu inte bevisat att vaccinet hindrar att man sprider viruset, bara att man inte själv blir sjuk. Det är nog också en punkt som måste fastslås (man tror ju att det är så, men det är inte bevisat) innan ett vaccin intyg kan ersätta ett negativt pcr.

Bra att Sverige agerar snabbt denna gång tills vi vet mer. Nog bäst att ta sig hem fort som svensk nu om behov finns, och inte minst se till att ta ett test innan kontakt med folk här hemma.

Jag ser det ändå som positivt att vaccinet även verkar fungera mot detta enligt de första källorna.

Det jobbiga är den kraftigt ökande smittsamheten, alltså troligen mer luftburet. Där har vi förklaringen till de många snabba reaktionerna från andra länder. Jag råder er alla att ha bra masker på er i trånga miljöer, något jag haft hela tiden i t ex kollektivtrafik.

Ännu viktigare med skydd nu med denna mutation!

Söker man på flighter från London till FRA, MUC, AMS, CDG mm. på google flights nu verkar billigast, kortast tid mm de kommande dagarna innan jul vara med SAS via ARN eller CPH och sen vidare.

Söker man på flighter från London till FRA, MUC, AMS, CDG mm. på google flights nu verkar billigast, kortast tid mm de kommande dagarna innan jul vara med SAS via ARN eller CPH och sen vidare.
"SAS Sveriges presschef Freja Annamatz säger att flygbolaget ännu inte har fattat några beslut om huruvida flygningar från Storbritannien kommer att ställas in.
– Vi har en flight i kväll som landar från Storbritannien, och sedan får vi se hur det blir framåt och värdera det. Men det vi gör är att följa reserestriktionerna som kommer, och det innebär i sin förlängning att vi med största sannolikhet kommer att behöva ställa in resor, säger Annamatz."
Sverige stoppar resor från Storbritannien - TT

My bad, vet du när Bali ändrade tillbaka till 7 dygn?

Jag hade utresa från sverige bokad den 17 dec med ankomst Bali den 18e, den 16e fick jag ett mejl från flygbolaget om 48 timmar PCR, blev lite stressigt...

Förstår att det blev stressigt
Dom ändrade tillbaks till 7 dygn igen ungefär 2 dar efter första ändringen, då hade hotellen enligt Bali nyheter fått ca 130.000 hotell avbokningar från lokala turister. Men lite sent att ändra tillbaks då
Fruktansvärt klumpigt hanterat.

Förstår att det blev stressigt
Dom ändrade tillbaks till 7 dygn igen ungefär 2 dar efter första ändringen, då hade hotellen enligt Bali nyheter fått ca 130.000 hotell avbokningar från lokala turister. Men lite sent att ändra tillbaks då
Fruktansvärt klumpigt hanterat.

Och idag ändrade dom igen...
Från 22/12 gäller 72 timmar för PCR test för ankommande till Indonesien

Toppen