Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Jo, förmodligen beror det på vad de gör med bokningskoden. Kodens utseende säger ju inte om du bokat med SAS eller inte. Om de kollar bokningen och ser att det är ett flyg till Danmark i maj 2021 kanske de inte tycker att det ska ge rabatt på provtagning i november 2020. :)
Det rimliga är ju att de slår in den någonstans och verifierar att ditt efternamn stämmer. Och då brukar man ju få upp datumen också..
Frågan är väl om SAS betalar mellanskillnadsersättning till Doktor24, eller om Doktor24 står för rabatten som en marknadsföringskostnad... Det borde vara rätt mycket värt att ett flygbolag av SAS storlek pekar direkt på deras tjänst...
Min gissning är att de tar en del av kostnaden var.
Ja, för SAS är ju så väldigt populära just nu...:rolleyes:
De är ju de enda som flyger på rätt många destinationer från Sverige nu. Åtminstone om man prioriterar direktflyg, vilket nog ännu fler än vanligt gör nu i corona tider.

Låter rimligt med vaccin för inresa, som med andra vaccin mot tex Yellow fever. Det är resande som motiverar mig att ta en spruta i det här läget. Hoppas det räcker med en stämpel i "gula boken" där man redan har alla sina vaccineringar dokumenterade.

Hej,
Någon som är påläst om hur det ser ut med inresa till Mexico, mer precist flyg till Cancun? Även restriktioner väl på plats och tanken är att bo i Playa del Carmen och resan är planerad till maj-21. Förstår att det inte går att uttala sig om hur det kommer se ut i framtiden, men hur är läget där just nu?

Hej,
Någon som är påläst om hur det ser ut med inresa till Mexico, mer precist flyg till Cancun? Även restriktioner väl på plats och tanken är att bo i Playa del Carmen och resan är planerad till maj-21. Förstår att det inte går att uttala sig om hur det kommer se ut i framtiden, men hur är läget där just nu?

Ingen koll på Cancun specifikt, men Mexico har haft öppna gränser under hela krisen i princip vad jag förstått det som. Inga PCR-test som krävs eller dylikt. For what its worth, så har Cabo San Lucas (på västkusten) öppet "som vanligt" (så vanligt det kan bli) för närvarande. Min gissning är att Riviera Maya är liknande.

Hej,

Läget i Mexiko är fortsatt uselt generellt. Det finns krav på munskydd och liknande men efterlevnaden är usel. Mexiko satte i dagarna nytt rekord i Covid. Jag hade inte åkt nu och känt mig trygg. Antalet fall i delstaten är inrapporterat relativt lågt, men du får tänka på att många av de som smittas hinner åka hem till sina hemstater/hemland innan de rapporteras och då registreras där. Sjukvården i Cancun är inte heller direkt den bästa,

Hej,

Har en del bekanta som varit dar de senaste veckorna - ur ett rent upplevelseperspektiv verkar det vara business as usual. Kan knappt marka att det ar coronatider pa bilder jag sett.

Hej,

Här har du lite mer information om resa till Cancun i Coronatider:
Cancun tourism re-open during COVID (What You Need To Know)

Corona trafikljus(Semaforo) information för Cancun, uppdateras varje tisdag:
¡Reactivemos Quintana Roo! | Información general

App/dokument som bör vara ifyllt innan inresa till Mexico:
http://afac.hostingerapp.com/

Toppen