Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

kristerj

Medlem
Har du inga större bekymmer med budgeten :), så var jag i Schweiz i helgen. Inga restriktioner för svenskar, bara fylla i en kontaktblankett på planet.
 

MTheC

Medlem
Bara om du bor i en gränsregion och håller dig inom gränsregionen på andra sidan. Annars inte.
Sen går det även i vissa andra fall t ex tjänsteresa, om man har fastighet/hus etc där, partner (och viss annan släkt) men för annars är det ganska begränsat. Kontrollerna är dock mer förtroendebaserade dvs de frågar om varför man ska komma in och ber en testa sig på flygplatsen.
 

Linmet

Medlem
Fyllde i någon reclaim jag hitta på hemsidan (ej poänggrejen). Fick nedan mail efter 15 min. verkar lovande.


This is just a quick note to let you know that we have now processed your ticket refund request for the following ticket(s):
These funds will be returned to the form of payment in your booking as soon as possible. If you booked your ticket through a travel agency, please contact them for your refund.

pengarna åter på amex redan på söndagen. Inom 24h.

Hatten av till norwegian. Ännu mer minuspoäng till sas som hållt på pengar i ett halvår.
 
Toppen