Senaste nytt

COOP Medmera mer

Jag sa upp kortet för några månader sedan över telefon. Jag bjöds på ett annat alternativ för returen på årsgiften: helt enkelt inte betala in hela utestående skulden på kortet. Damen från kundtjänsten angav precis hur mycket jag skulle betala in (dvs utestående skuld - returen av årsavgift). Gjorde inbetalningen och ringde tillbaka, varefter kortet stängdes direkt.
Gjorde liknande när jag sade upp mitt kort för ca 2 veckor sedan. Loggade in på kontot på coops hemsida för att se hur mycket av krediten som använts och satte därefter in pengar så att endast krediten fanns på kortet och sade upp det därefter.

Jag sa upp kortet för några månader sedan över telefon. Jag bjöds på ett annat alternativ för returen på årsgiften: helt enkelt inte betala in hela utestående skulden på kortet. Damen från kundtjänsten angav precis hur mycket jag skulle betala in (dvs utestående skuld - returen av årsavgift). Gjorde inbetalningen och ringde tillbaka, varefter kortet stängdes direkt.

Jeg havde heldigvis betalt skulden inden jeg ringede - det tog intet mindre end 45 minutter at komme igennem til kundeservice. Det gik hurtigt og smidigt at afslutte kortet, og det tilbageværende årsgebyr udbetaler de via en udbetalingsavi.

• Gilla
Reactions: Gus
Vadå, får man inte säga upp kortet om man har en skuld? Kan Coop inte bara göra som hos Amex, att man får en slutfaktura hemskickad?

Ringde till Coop idag, kommer få tillbaka hela årsavgiften (betalade i oktober) och behöver skicka in en blankett eftersom jag har pengar på kortet som ska betalas ut. Får bli avi då eftersom konto verkat ta kunna ta flera veckor! :eek:

Sa upp mitt idag. Över en timme i kö för att komma fram...
Vad det du som var före mig i kön ;)

Väntade också över en timma i kön men när man väl var framme så var processen klar på ca 2 minuter och signering via bank id. Denna del fungerade mycket väl.

Hade ett litet tillgodohavande efter någon retur samt fick årsavgiften krediterad. Dock kunde de bara betala ut till personkonto i Nordea så det fick bli en hederlig avi som troligen kommer glömmas bort i någon låda :(

Jag glömde mitt kort i en bankomat för några veckor sen. Kortet jag sen fick hemskickat var det nya kortet. Är det någon som vet om de nya villkoren börjar gälla för det kortet då? Eller börjar det gälla för alla den 5 mars?

Jag har en utlandsresa i februari och vill inte ha de nya villkoren ännu. I så fall får jag i all hast säga upp kortet och skaffa ett Forex-kort

Står det Medmera bank eller Entercard bakpå?

Jag glömde mitt kort i en bankomat för några veckor sen. Kortet jag sen fick hemskickat var det nya kortet. Är det någon som vet om de nya villkoren börjar gälla för det kortet då? Eller börjar det gälla för alla den 5 mars?

Jag har en utlandsresa i februari och vill inte ha de nya villkoren ännu. I så fall får jag i all hast säga upp kortet och skaffa ett Forex-kort

Toppen