Senaste nytt

COOP Medmera mer

Det du säger stämmer dock ger det 20p/100kr.
jag har dålig koll på hur många poäng Amex Elite ger men enligt ovanstående ger det 20p/100kr.

Med andra ord, använd MMM kortet (insamling av poäng) i Coops butiker som genererar 20p/100kr, betala med Amex Elite som genererar 20p/100 kr. Totalt: 40p/100kr

Amex elite ger 20p/100kr precis som du säger. Dock kan du ju inte betala med både amex och coops mastercard så du kommer bara få baspoäng från COOP när du betalar med amex. och det kommer vara samma mängd oavsett om du har ett vanligt medlemskort hos coop eller ett mastercard av valfri variant. Kort sagt. Om du betalar med AMEX kan du inte tjäna mer coop-poäng oavsett vilket kort du har hos coop.

Amex elite ger 20p/100kr precis som du säger. Dock kan du ju inte betala med både amex och coops mastercard så du kommer bara få baspoäng från COOP när du betalar med amex. och det kommer vara samma mängd oavsett om du har ett vanligt medlemskort hos coop eller ett mastercard av valfri variant. Kort sagt. Om du betalar med AMEX kan du inte tjäna mer coop-poäng oavsett vilket kort du har hos coop.

Stämmer!
Jag fokuserade på dubbleringen, 21000kr/halvår dubbleras poängen.
Om vi utgår från mitt fall. Jag handlar maten hos Coop och snittar ca 4000 kr per månad.
MMM kortet används till poäng intjäning och betalningen görs med Amex elite.
Då får jag per 100 kr, 10 coop poäng, 10 coop "dubblering" poäng och från amex elite 20p ? totalt 40p/100kr?

Når jag inte dubbleringen hamnar jag på 30p/100kr med kombinationen?

Stämmer!
Jag fokuserade på dubbleringen, 21000kr/halvår dubbleras poängen.
Om vi utgår från mitt fall. Jag handlar maten hos Coop och snittar ca 4000 kr per månad.
MMM kortet används till poäng intjäning och betalningen görs med Amex elite.
Då får jag per 100 kr, 10 coop poäng, 10 coop "dubblering" poäng och från amex elite 20p ? totalt 40p/100kr?

Når jag inte dubbleringen hamnar jag på 30p/100kr med kombinationen?

Det stämmer bra! Men det räcker som sagt med ett vanligt medlemskort hos COOP för det upplägget :)

Härligt, det var jag som missförstod din fråga.
Men 4000 kr i årsavgift? lite saftigt va? :)

Jag menade i första läget att "förmånen" att få COOP-poängen dubblerade inte hade något att göra med Coop medmera mer utan istället själva medlemskapet i coop.

Vi börjar närma oss off-topic nu men okej :) För de 4000kr får jag två vouchers som med mitt resmönster sparar mig ca 200 000 - 300 000 eurobonuspoäng per år ;) så det är en saftig mängd poäng sparade för en, i sammanhanget, billig penning. Och lägg till då 15 fler eurobonuspoäng per 100kr spenderade jämfört med COOP medmera mer.

Jag menade i första läget att "förmånen" att få COOP-poängen dubblerade inte hade något att göra med Coop medmera mer utan istället själva medlemskapet i coop.

Vi börjar närma oss off-topic nu men okej :) För de 4000kr får jag två vouchers som med mitt resmönster sparar mig ca 200 000 - 300 000 eurobonuspoäng per år ;) så det är en saftig mängd poäng sparade för en, i sammanhanget, billig penning. Och lägg till då 15 fler eurobonuspoäng per 100kr spenderade jämfört med COOP medmera mer.

Absolut, håller med dig.
Ska först ta ingenjörsexamen så i dagsläget får jag nöja mig med MMM kortet.

Ang. gratis uttag utomlands. Man måste då ha satt in pengar på coop-kontot så att man inte hamnar på minus eftersom det annars blir ränta på uttaget. Det tycker jag är för jobbigt för att greja med.

Dubbeldippa med Amex Elite? Såvitt jag kan förstå räcker det med ett vanligt medlemskort hos coop för detta? eller så missförstår jag något.

Jag har lite extra pengar på kontot, så använder det som debetkort.
Annars är ju kostnaden för att betala ett kontantuttag 15.45%.
Om man säjer att man gör ett uttag på 5000 kr (om det ens går), blir det ca 65 kr i ränta efter en månad.
Jag föredrar att ta mindre i kontanter, men göra fler uttag. Att jämföra med avgift på 30-50 kr/gång + valutaslag.

Sen går det förstås att ha vanligt medlemskort för att dubbeldippa på Coop.

Jag försöker Python scriptet som finns här, men när jag kommer till steget där jag kan ange lösenord så är det bara en grå ruta med en vit boll och jag kan inte skriva något. Använder Mac. Någon som vet vad felet är?

Jag försöker Python scriptet som finns här, men när jag kommer till steget där jag kan ange lösenord så är det bara en grå ruta med en vit boll och jag kan inte skriva något. Använder Mac. Någon som vet vad felet är?
Det är normalt att deti nte syns något när du skriver in lösenordet. Prova att bara skriva in det (utan att det syns något) och trycka på enter efter.

Tänk på att python scriptet inte fungerar som det ska nu i juni när man bara får 0.5 poäng per köp utanför coop.

Ska python scriptet bli ännu bättre kan man passa på att fixa så den hanterar årsavgiften samt även köp på coop där man betalar med annat kort korrekt.

Någon mer än jag som tänkt på att coop verkar alltid avrunda poängen nedåt på köp utanför coop. Handlar man för 199.99 kr får man bara 99 poäng som det är nu...

Toppen