Det hade jag missat! Jag skall skicka in uppsägningen så snart jag fixat ett kuvert.Då var pappret påskrivet och skickat in för uppsägning. Vet ju att diskussionen varit massiv sen försämringarna, men har ni sett att det ändras ytterligare 1 okt? Blir månadsavgift på 29kr/mån (348 per år) istället. Prisändringar
Hur fungerar detta egentligen? Jag har en kredit på 25 000 kr. Ska vara i Thailand i en månad och vill då slippa valutapåslaget. Jag kommer blanda kortbetalningar med kontantuttag. Så länge jag hela tiden betalar in pengar så att jag inte belastar krediten så behöver jag inte betala ränta för kontantuttaget?Ang. gratis uttag utomlands. Man måste då ha satt in pengar på coop-kontot så att man inte hamnar på minus eftersom det annars blir ränta på uttaget. Det tycker jag är för jobbigt för att greja med.
Dubbeldippa med Amex Elite? Såvitt jag kan förstå räcker det med ett vanligt medlemskort hos coop för detta? eller så missförstår jag något.
Ang. gratis uttag utomlands. Man måste då ha satt in pengar på coop-kontot så att man inte hamnar på minus eftersom det annars blir ränta på uttaget. Det tycker jag är för jobbigt för att greja med.
Man behöver inte ha plus på kontot för att kunna ta ut pengar. Huvudsaken (för att undvika ränta) är att man inte tar ut mer än man har förskottsinbetalat. Köp beräknas däremot som vanligt och belastar din kredit för nästa räkning.Hur fungerar detta egentligen? Jag har en kredit på 25 000 kr. Ska vara i Thailand i en månad och vill då slippa valutapåslaget. Jag kommer blanda kortbetalningar med kontantuttag. Så länge jag hela tiden betalar in pengar så att jag inte belastar krediten så behöver jag inte betala ränta för kontantuttaget?
Ponera att jag betalar in 1000 kr till kontot så jag hamnar på 26 000 kr. Jag tar ut 500 kr i bankomat för att sedan handla på restaurang för 1000 kr med kortet. Då belastar jag ju krediten med 500 kr, men det var ju restaurangbesöket som triggade krediten. För detta blir det väl ingen ränta?
Snart får man väl ett armband av Eliasson ocksåDeras kort var fantastiskt fram till nyår och har sedan försämrats så myket att det faktiskt är imponerande som @crown säger. Jag tror att man får expertråd av antingen Mona S, Svetsar-Steffe eller Romson. Eller kanske all tre med tanke på hur dåligt kortet har blivit.
Då var pappret påskrivet och skickat in för uppsägning. Vet ju att diskussionen varit massiv sen försämringarna, men har ni sett att det ändras ytterligare 1 okt? Blir månadsavgift på 29kr/mån (348 per år) istället. Prisändringar
Dags att dumpa kortet helt klart.
Hittade du en blankett för uppsägning?