Senaste nytt

COOP Medmera mer

KristofferH

Ny medlem
Poäng registrerade här också. :)

Tack för påminnelsen! Då borde man betala med sas mc from idag? Inte mig emot, men lite jobbigt att behöva släpa med ett kort till när man ska handla på coop (medlemskortet).

Borde det inte vara optimalt att betala med COOP kortet ändå eftersom köp inom COOP fortfarande ger 2x poäng - dvs 20 EB poäng per 100 kr i slutändan.

Mvh,
Kristoffer
 
Jag tror att Amex + medlemskort är bäst på coop

Definitivt, och det är så jag har kört hittills. Det här kräver ju dock att man drar sitt Coop medlemskort och då har det varit fint att ha Coop MMM som är ett kombinerat medlemskort och Visa att använda där AmEx inte fungerar.

Byter jag nu till SAS MC måste jag ta med ett vanligt Coop medlemskort istället. Alltså släpa på SAS AmEx, SAS MC och Coop medlemskort. Men det borde vara mest optimalt ur poängsynpunkt.
 

jumbooze

Medlem
Definitivt, och det är så jag har kört hittills. Det här kräver ju dock att man drar sitt Coop medlemskort och då har det varit fint att ha Coop MMM som är ett kombinerat medlemskort och Visa att använda där AmEx inte fungerar.

Byter jag nu till SAS MC måste jag ta med ett vanligt Coop medlemskort istället. Alltså släpa på SAS AmEx, SAS MC och Coop medlemskort. Men det borde vara mest optimalt ur poängsynpunkt.
Inte då, jag kör med MedMera Mastercard och väljer bara att inte betala med det kortet... (valet dyker upp i kortterminalen)
 
Precis det valet kommer i terminalen, nu har undertecknad av ren slentrian betalat via kortet också. På Coop så blir ju poängen bra, men allt annat som betalas går bort.
 
Varför inte bara scanna körkortet så poängen går in? Alla har olika system, lite enerverande faktiskt. Alla har inte körkort förstås men personnummer torde vara gångbart.
 

palmen

Moderator
Har rensat bort lite inlägg i tråden.
Det är aldrig ok att gå till personangrepp i forumet eller kalla folk för det ena eller det andra. Diskutera ämnet och inte personen.
Skickar en liten påminnelse till forumregel #1

1. Trivsel
På BusinessClass.se värnar vi om varandra. Sidan bygger på hjälpsamhet och respekt. Personliga angrepp, provocerande inlägg och s.k. trolling är inte tillåtet. Diskutera ämnet, inte användaren – självklart ska alla meningsskiljaktigheter diskuteras på en vuxen nivå, men personliga angrepp är aldrig tillåtna.

//Moderator
 
Toppen