Senaste nytt

COOP Medmera mer

Jag kontaktade kundtjänst via hemsidans kontaktformulär om uppsägning, och det verkade också fungera. De sa iaf att de skulle skicka hem en blankett med posten. Krångligt ska det tydligen vara...

Jag ska köra tills att sommaren är slut, men sedan går jag över helt till mitt SJ Prio Mastercard. Med dagens spend skulle jag kunna köpa 5-10 bonusnätter/år för poängen.....och några tågbiljetter, om det skulle vara fasansfullt dyra avgångar.

Jag tittade på Amex Premium (kan inte motivera Elite då företaget tar många av mina utlägg). Med en spend på 200.000SEK på ett sådant kort, och ganska få resor med SAS, får jag inte mer än ca. 50.000p och en 2-4-1 voucher. Och det räcker ju absolut ingenstans....om jag inte åker själv.

Definitivt, och det är så jag har kört hittills. Det här kräver ju dock att man drar sitt Coop medlemskort och då har det varit fint att ha Coop MMM som är ett kombinerat medlemskort och Visa att använda där AmEx inte fungerar.

Byter jag nu till SAS MC måste jag ta med ett vanligt Coop medlemskort istället. Alltså släpa på SAS AmEx, SAS MC och Coop medlemskort. Men det borde vara mest optimalt ur poängsynpunkt.

Vad blir totala poängen med din kombination? Drar du MMM kortet för poäng och väljer betala med amex får du väl enbart 1 poäng per krona på MMM kortet? Betalar du med coop kortet så blir det 2x poäng? Ger amex 1,5x poängen därav totala 2,5x?

Jag kontaktade kundtjänst via hemsidans kontaktformulär om uppsägning, och det verkade också fungera. De sa iaf att de skulle skicka hem en blankett med posten. Krångligt ska det tydligen vara...

Var ikke så krangligt.
Ringte, sa jeg ville si opp kortet. Det var NULL forsøk fra Medmera bank's side på å beholde meg, det eneste mannen i telefonen sa var "da må jeg sende deg en blankett, er adressen din ...........? Okei, da får du den, signer og returner".
Jeg fikk blanketten etter 3-4 dager, signerte, måtte selv kjøpe konvolutt og frimerke, returnerte blanketten og etter 2 dager var "mine penger"-siden borte på coop.se.

Häng på värvningståget så är du snabbt uppe i 100k och kan åka med din käresta med SAS i Business så tar du SJ Prio året efter ;)

Värvningståget? Är som många redan gjort på väg att säga upp MMM och skaffa SAS MC (har redan Amex Premium sedan länge om det spelar nån roll), ingen brådska med uppsägningen dock då det är flera månader kvar till årsavgiften ska betalas. Nu är det mer ångest över huruvida jag ska vänta med att växla 230k Coop-poäng eller göra det nu utifall att det kommer en försämring.. singla en slant kanske? =)

Precis ringt och sagt upp mitt kort, blankett kommer på posten. Men personen jag prata med ställde inga frågor om varför och lät inte alls förvånad.

Är nog många som avslutar sina kort nu?

Kan vi tro Coop tänker om och ändrar poängintjäningen igen i hopp om att eliminera kundtappet?

Precis ringt och sagt upp mitt kort, blankett kommer på posten. Men personen jag prata med ställde inga frågor om varför och lät inte alls förvånad.

Är nog många som avslutar sina kort nu?

Kan vi tro Coop tänker om och ändrar poängintjäningen igen i hopp om att eliminera kundtappet?
Kommer att avsluta efter sommarens tysklandsresor. Mastercard funkar bäst där. Bra att veta att man måste fylla i en blankett.

Toppen